Wednesday, Oct 4, 2023

صفحه نخست » آمریکا سلاح‌های توقیف‌شده جمهوری اسلامی را به اوکراین می‌دهد

aslaeh.jpgصدای آمریکا - مقامات آمریکایی روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، اعلام کردند که ایالات متحده هزاران قبضه سلاح و مهمات توقیف شده جمهوری اسلامی را به اوکراین خواهد داد.

این در حالی است که نیروهای نظامی اوکراین در انتظار کمک های مالی و تجهیزات جنگی از طرف ایالات متحده و متحدانش هستند، و این اقدام می‌تواند به کاهش برخی از کمبودهای پیش روی ارتش اوکراین کمک کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات آمریکایی گفتند که فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، قرار است این تصمیم را در همین هفته اعلام کند.

دولت بایدن ماه‌ها در حال بررسی نحوه ارسال قانونی سلاح‌های توقیف شده، که در تاسیسات سنتکام در سراسر خاورمیانه ذخیره می‌شوند، به اوکراین بوده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر با اشاره به ادامه همکاری‌های نظامی جمهوری اسلامی و روسیه، در حساب کاربری فارسی خود در «ایکس» اعلام کرد: «رژیم ایران به منظور سرپوش گذاشتن بر روابط نظامی خود با روسیه و پشتیبانی‌اش از جنگ بی‌دلیل و ناعادلانه روسیه علیه اوکراین به دروغگویی ادامه می‌دهد.»

آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، استرالیا و نیوزیلند تاکنون چندین بار جمهوری‌اسلامی را به دلیل ارائه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرده‌اند.

فایننشال تایمز در ماه اوت سال جاری به نقل از یک مقام ایرانی و یک شخص مطلع دیگر گزارش داد که ایالات متحده به ایران فشار می‌آورد تا به فروش پهپادهای نظامی که روسیه از آنها در جنگ اوکراین استفاده می‌کند، پایان دهد.

ایران پیشتر ارسال پهپادها به روسیه را تایید کرده، اما گفته است که آنها را قبل از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ به روسیه داده بود. مسکو استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را تکذیب کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy