Wednesday, Oct 4, 2023

صفحه نخست » دروغ می گویید که دل تان برای دق و داغ امثال مهستی ها به درد می آید!؛ ف. م. سخن

IMG_5796.png«دلم عمیقا به درد می آید و اشکم جاری می شود بخصوص وقتی که برخی از این افراد مثل خانم مهستی دق و داغ و درد هجران وطن را با خود به گور می برند...» احمد زیدآبادی

وقتی پاسخ مثلا طنزآمیز و در اصل توهین آمیز احمد زیدآبادی به طنزپرداز بزرگ کشورمان هادی خرسندی را خواندم خواستم تا جوابی در خور مطلب اش به او بدهم ولی منتظر ماندم آقای خرسندی که خطابِ زیدآبادی به ایشان بوده ابتدا جواب خودشان را بدهند شاید پاسخ من نیز در آن مستتر باشد.

امروز که پاسخ هادی عزیز منتشر شد هر چند با جوابی که من می خواستم به زیدآبادی بدهم از نظر شدت و حدّت فرق بسیار داشت ولی لابد آن را کافی دانسته بود و من هم به همین اندازه جواب رضایت می دهم.

اما قولی که آقای خرسندی از زیدآبادی نقل کرده بود مرا بر آن داشت تا این تکمله را بر جوابیه ایشان بیفزایم و آن دروغگویی تمسخرآمیز جناب زیدآبادی بود نسبت به کسانی مانند خواننده ی عزیزمان زنده یاد مهستی.

علاوه بر خصائلی که قبلا از صفات رذیله ی بچه مذهبی ها از جمله احمد زیدآبادی بر شمردم به یک خصلت دیگر باید اشاره کنم و آن طنزپردازی مهوع آن هاست نسبت به کسانی که «از آن ها نیستند» با این تصور که مخاطبان این نمک ریختن ها را متوجه نمی شوند.

وقتی زیدآبادی، بی هیچ مناسبت سنی یا قلمی یا سیاسی یا هر چیز دیگر، آقای خرسندی را «آقا هادی» خطاب می کند یا ایشان را معامله گر می خواند یا نسبت به رنجی که امثال هادی ها از «آوارگی» خود کشیده اند اظهار اندوه می کند، در اصل مشغول نمک ریزی از نوع نمک ریختن بچه مذهبی هایی ست که احساس خوشمزگی می کنند غافل از این که درون تیره ی اینجور افراد با دو تُن نمک هم مزه نمی گیرد آن هم خطاب به کسی که خودش در نوشتن معدن نمک است.

اما چون خانم مهستی به عنوان شاهد مثال جناب زیدآبادی دست اش از دنیا کوتاه است، این چند خط را می نویسم تا زیدآبادی و زیدآبادی ها گوشی دست شان بیاید که یک میلیون سال هم دست و پا بزنند، توانایی پیدا کردن محبوبیتی به اندازه ی خواننده ی از وطن رانده ای مانند مهستی را در نزد مردم پیدا نخواهند کرد و ایشان اگر چه از طنز کلا بی بهره است ولی اگر به طرح نمونه هایی مثل هیات هفت نفره برای نجات ایران که امروز مطرح کرده ادامه دهد، شاید موجبات خنده ی مردم و انبساط خاطر آن ها را فراهم آورد که چنین باد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy