Thursday, Oct 5, 2023

صفحه نخست » "لحظاتی که از فیلم آرمیتا گراوندی در متروی تهران حذف شدند"

حدود ۶ دقیقه از فیلم منتشر شده از آرمیتا گراوندی در متروی تهران حذف شده است. اما علاوه بر این ممکن است این فیلم جعلی باشد.

***

گاردین: عدم انتشار کامل تصاویر ویدیویی ابهام دربارۀ دلایل مصدومیّت آرمیتا گراوند را تشدید کرده است

رادیو بین المللی فرانسه - ماجرای محزون آرمیتا گراوند همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است، زیرا حکومت ایران از انتشار کامل تصاویر ویدیویی متروی تهران به ویژه تصاویر داخل قطار به هنگام بیهوش شدن دانش آموز جوان خودداری می ورزد. روزنامۀ گاردین با اظهار این مطلب در شمارۀ دیروز خود پنجشنبه پنجم اکتبر به نقل از یک شاهد عینی نوشت که دانش‌آموز شانزده ساله، آرمیتا گراوند، در نتیجۀ حملۀ فیزیکی یک حجاب‌بان زن در داخل مترو مصدوم و بیهوش شده و به اغماء فرو رفته است.

گاردین نوشته است تاکنون مقامات رسمی حکومت و همچنین مدیریت متروی تهران هیچ توضیحی دربارۀ خودداری از انتشار تصاویر ویدیویی داخل قطار نداده‌اند. نرگس محمدی فعال سیاسی مدافع حقوق بشر که در زندان اوین به سر می برد با اشاره به همین موضوع در صفحۀ اینستاگرام خود نوشت که "رفتار حکومت ایران حاکی از تلاش ناامیدانۀ آن برای جلوگیری از برملا شدن حقیقت است."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

معاون فرستادۀ ویژه آمریکا در امور ایران در اینباره در پیامی توئیتری از حملۀ یک "حجاب بان" به آرمیتا گراوند که به اغماء و بستری شدن او در بیمارستان منجر شده ابراز شگفتی و تاثر کرد و بازداشت مریم لطفی، خبرنگار روزنامۀ "شرق"، را که در پی تحقیق دربارۀ واقعه بوده غیرقابل قبول و نقض حقوق و آزادی‌های اولیه روزنامه نگاران دانست. معاون فرستادۀ ویژه آمریکا در امور ایران از رهبران این کشور خواسته است که بیشتر نگران رفتار خود با مردم ایران باشند تا اطلاع رسانی دربارۀ رفتارهایشان در زمینۀ نقض حقوق بشر.

گاردین می‌نویسد : با این حال، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی، نگرانی کشورهای غربی را دربارۀ وضعیت زنان در ایران مداخلۀ جانبدارانه در امور داخلی این کشور خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy