Thursday, Oct 5, 2023

صفحه نخست » حمله اهالی شهرستان اقبالیه به خانه های مهاجران افغانی

6-3.jpg- در ویدیوی دلخراشی که از یکی از محلات شهر اقبالیه منتشر شده است، جوانان محلی با سنگ و چوب به در و پنجره خانه‌های مهاجران حمله می‌کنند

- در حالی که مهاجمان فریاد می‌زنند و به پنجره سنگ می‌زنند، از پشت پنجره‌ای که دو قلب سرخ‌رنگ بر روی آن نقاشی شده، صدای کودکی شنیده می‌شود که از ترس فریاد می‌زند

صدای شهریور - گروهی از شهروندان اقبالیه‌ (از توابع قزوین) که روز گذشته به خانه‌های مهاجران افغانستانی حمله کردند، امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۲ می‌خواهند بعد از نماز جمعه با جمعیت بیشتری دست به تجمع بزنند. مهاجران افغانستانی شدیداً در وحشت به سر می‌برند.

بنا به گزارش منبعی آگاه به صدای شهریور، دیروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲، نژاپرستانه به خانه‌های مهاجران افغانستانی در اقبالیه حمله کرده‌اند. نژادپرستان به هر مهاجری که در خیابان می‌دیدند با چوب حمله می‌کردند ‌و چند نفر از مهاجران را هم با چاقو زخمی کرده‌اند که تاکنون اطلاع دقیقی از وضعیتشان نداریم. نژادپرستانه همچنین خانه‌های مهاجران را با گزارش همسایه‌ها شناسایی کرده و به طرف پنجره‌ها سنگ و چوب پرتاب کرده‌ و برخی از پنجره‌ها را شکسته‌اند.

لازم به ذکر است که نیروهای پلیس نه تنها جلوی حملات به خانه‌ها را نگرفته، بلکه با نژادپرستان همکاری کرده‌اند. در ویدیویی مربوط به حمله‌ی روز گذشته که از داخل خانه‌ی یکی از مهاجران ثبت شده است، لحظه‌ی پرتاب چوب توسط یکی از مهاجمان به پنجره‌ی خانه ثبت شده است. روی پنجره‌ی خانه چند قلب قرمز نقاشی شده است.

همچنین صدای کودکی هراسان از داخل خانه شنیده می‌شود. طبق فراخوان‌هایی که نژادپرستان در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، آن‌ها می‌خواهند امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۲ بعد از نماز جمعه در مصلای اقبالیه با جمعیت بیشتری تجمع کنند. شهروندان افغانستانی که شدیداً وحشت‌زده شده‌اند، مجبور شده‌اند که با قفل کردن در خانه‌ها و قرار دادن وسایل سنگین جلوی درها جلوی ورود نژادپرستان را بگیرند.

طبق مطالب منتشر شده در فضای مجازی، آن‌ها به یکدیگر توصیه می‌کنند که تا جای ممکن خانه را، نه برای خرید و نه برای کار، ترک نکنند. به هیچ عنوان به همسایه‌ها اعتماد نکنند. در صورت امکان در خانه‌ی خود مواد غذایی و دارو ذخیره کنند. دقت کنند که بسیاری از نانوایی‌ها به افراد مهاجر نان نمی‌دهند.

در صورت خروج، از تاکسی‌های ناشناس استفاده نکنند. و مقابل درهایی که راحت باز می‌شوند وسایل سنگین قرار دهند و زیر پنجره‌ها چیزی پهن کنند. *چهره‌های افرادی که مشخصاً کودکان کم‌سن بودند توسط صدای شهریور تار شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy