Friday, Oct 6, 2023

صفحه نخست » واکنش وزیر خارجه ایران به جایزه نرگس محمدی

aa.jpgقاسم سلیمانی لایق‌ترین نماد صلح جهانی است

بی بی سی - در یکی از نخستین واکنش‌های رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران به جایزه صلح نوبل که به نرگس محمدی اهدا شد، وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت که قاسم سلیمانی «لایق‌ترین نماد صلح جهانی» است.

قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که از طریق حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در خاورمیانه، بر میزان نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی مانند عراق، یمن و سوریه افزوده بود.

این فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران، توسط ارتش ایالات متحده، درون خاک عراق ترور شد.

خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی و رسانه‌های داخلی به شکل کم‌سابقه‌ای، خبر اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی را نادیده گرفتند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در توییتی که به این مناسبت منتشر کرد، نوشته است: «حضور دهها‌ میلیونی مردم در تشییع شهید ‌حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق و‌ همدلی جهانیان، باشکوه‌ترین و ماندگارترین اعطای جایزه صلح در تاریخ بود.»

پیش از او، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اهدای جایزه نوبل صلح به خانم محمدی را محکوم کرده بود.

آقای کنعانی در کنفرانس خبری امروز گفت: «اقدام کمیته صلح نوبل، تحرکی سیاسی در راستای سیاست مداخله جویانه و ضد ایرانی برخی دولت‌های اروپایی از جمله دولت مقر کمیته نوبل بوده که نشان‌دهنده انحراف مایوس کننده آن از اهداف اولیه آن و بهره برداری ابزاری از کمیته صلح است.»

نرگس محمدی از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی ایران است که پیشتر خواستار همه‌پرسی برای ادامه کار حکومت دینی در کشور شده است.

در حال حاضر، حکومت «جمهوری اسلامی» در ایران از معدود حکومت‌های کره زمین است که بر اساس قوانین مذهبی اداره می‌شود و بر اساس قانون اساسی‌اش، هرگز زنان نمی‌توانند به عالی‌ترین مقام این حکومت دست پیدا کنند.

با این حال دولت جمهوری اسلامی در سطح جهانی کماکان اصرار دارد که علیه زنان در این نظام سیاسی تبعیضی وجود ندارد و باورهای متفاوت دینی در ایران، از ارزشی برابر برخوردارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy