Monday, Oct 16, 2023

صفحه نخست » اختصاصی: از پدر و مادر آرمیتا گراوند تعهد گرفته‌اند که از هیچ فرد و سازمانی شکایت ندارند

16-4.jpgایران اینترنشنال - بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، پدر و مادر آرمیتا گراوند در روزهای اخیر به دفتر دلاور القاصی‌مهر، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، منتقل شده و در آنجا از آن‌ها تعهد کتبی گرفته‌اند که از «هیچ فرد و سازمان و نهادی» شکایت ندارند.

همچنین بنا بر این اطلاعات، وضعیت جسمی این نوجوان ۱۶ ساله در روزهای اخیر هیچ تغییری نکرده است و علائمی از بهبودی در او دیده نمی‌شود.

پیش از این، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز ۲۰ مهر به نقل از یک منبع نوشت شش پزشک پس از بررسی وضعیت آرمیتا، نسبت به بهبودی او ابراز ناامیدی کردند.

همچنین تیم پزشکی بیمارستان فجر به خانواده آرمیتا گفته‌اند «احیای سلامت فرزندشان تقریبا غیرممکن است.»

آرمیتا گراوند صبح روز نهم مهر در ایستگاه متروی شهدای تهران بی‌هوش و به بیمارستان نظامی فجر منتقل شد و از آن زمان تاکنون در محاصره نیروهای امنیتی بستری است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شاهدان عینی به روزنامه گاردین گفته‌اند او به دلیل بر سر نداشتن حجاب اجباری از سوی زنی چادری که احتمالا «حجاب‌بان یا از آتش‌ به اختیارهای حامی حکومت» بوده، محکم هل داده شده است.

فائزه هاشمی، فعال سیاسی زندانی روز ۲۳ مهر در نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشت: «چند ندا و نوید و مهسا و آرمیتا باید قربانی شوند و این نابودی تا کجا بایستی ادامه یابد تا متوجه وخامت اوضاع شوید و به کفایت رضایت دهید.»

هاشمی در این نامه ضمن هشدار به رهبر جمهوری اسلامی گفت «اگر به مردم این‌کشور رحمی ندارید نسبت به جایگاه خود نگران باشید.»

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی نیز در پیامی ویدیویی اتفاقی که برای آرمیتا رخ داده را «جنایت جمهوری اسلامی» خواند.

صدیقه وسمقی، نویسنده و اسلام‌پژوه، روز ۲۱ مهر در اعتراض به قانون حجاب اجباری و وضعیت وخیم آرمیتا گراوند، حجاب از سر برداشت.

وسمقی با انتشار یک ویديوی بدون حجاب اجباری از خود گفت: «ما نباید ساکت بنشینیم و هر روز شاهد آن باشیم که یک آرمیتا، یک مهسا یا فرزند عزیز دیگرمان به‌ خاطر نداشتن روسری قربانی شود.»

برخی ناظران شرایط در ایران بر این مساله تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی قصد دارد آن‌چه را بر آرمیتا گراوند رفته، مشمول مرور زمان کنند.

سازمان عفو بین‌الملل روز ۱۴ مهر ضمن اعتراض به راه انداختن «کارزار هماهنگ انکار و تحریف» از سوی جمهوری اسلامی درباره آرمیتا گراوند، خواستار ورود یک هیات بین‌المللی مستقل شامل کارشناسان سازمان ملل به ایران برای بررسی شرایط منجر به بیهوشی و بستری‌شدن او در بیمارستان شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy