Thursday, Oct 26, 2023

صفحه نخست » سفر ناگهانی امیرعبدالهیان به نیویورک

25-20.jpgبی بی سی فارسی - به گزارش رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، چهارشنبه شب به وقت محلی وارد نیویورک شده است.

دلیل سفر او از سوی این رسانه ها «ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» این کشور عنوان شده است و درحالی صورت می گیرد که تنش در منطقه - از جمله حملات پیکارجویان به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه - شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا آقای امیرعبداللهیان پیشتر در نامه‌ای به ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، حملات اسرائیل به نوار غزه را «جنایت علیه بشریت» و «یک کارزار برای نسل کشی» توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

در حمله حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر گروگان گرفته و به غزه منتقل شدند.

مقام‌های بهداشتی حماس می‌گویند که در حملات اسرائیل به نوار غزه از آن زمان حدود شش هزار نفر کشته شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز سه شنبه گفت که نیروهای آمریکا و ائتلاف در یک هفته گذشته ۱۰ بار در عراق و ۳ بار در سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

بعد از آن آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که کشورش خواهان مناقشه با ایران نیست اما اگر ایران یا گروه‌های تحت امر آن به پرسنل نظامی آمریکا در هر کجا حمله کنند، «با سرعت و قاطعیت» به آن پاسخ خواهد داد.

آقای بلینکن از همه کشورها خواست در پیامی واحد به همه بازیگران دولتی و غیردولتی که ممکن است قصد گشایش جبهه دیگری در این جنگ علیه اسرائیل داشته باشند یا ممکن است متحدان اسرائیل را هدف بگیرند بگویند: «بر این آتش ندمید.»

امیرسعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل، بعدا به شورای امنیت گفت که آقای بلینکن سعی کرده ایران را به خاطر مناقشه اسرائیل-حماس مقصر بشناسد و افزود که ایران این «ادعاهای بی‌پایه» را قاطعانه رد می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy