Friday, Oct 27, 2023

صفحه نخست » پیام مستقیم بایدن به خامنه‌ای در تهران + حمله نیروهای نظامی آمریکا به دو مجموعه نظامی سپاه

attack.jpgایران اینترنشنال - پنتاگون در بیانیه‌ای گفت نیروهای نظامی آمریکا به دستور جو بایدن به دو مجموعه در شرق سوریه که سپاه و نیروهای نیابتی‌اش از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

(گزارش شده که این منطقه مجرای اصلی برای انتقال تسلیحات نظامی سپاه بین ایران، سوریه و لبنان از طریق مرز عراق می باشد)

طبق این بیانیه، این حمله‌ها در واکنش به حملات اخیر شبه‌نظامیان وابسته به ایران به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه انجام شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در این بیانیه گفت: در حمله‌های شبه‌نظامیان وابسته به ایران به مواضع آمریکا که از ۲۵ مهر آغاز شدند، یک پیمانکار آمریکایی در اثر حمله قلبی درگذشت و ۲۱ نیروی نظامی آمریکا دچار مجروحیت جزیی شدند.

پنتاگون خاطرنشان کرد: حمله‌های آمریکا به مواضع سپاه در سوریه، به درگیری اسرائیل و حماس ربطی ندارد.

آخرین حمله آمریکا علیه شبه نظامیان تحت حمایت ایران در منطقه در ماه مارس رخ داد.

***

bidenkhameni.jpgبایدن به خامنه‌ای «پیام مستقیم» فرستاد

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا «پیامی مستقیم» به خامنه‌ای ارسال کرده است. در حالی که هیاتی از حماس به مسکو رفته، آمریکا اعلام کرد روسیه هیچ نقش سازنده‌ای در خاورمیانه ایفا نمی‌کند و اسرائیل نیز استقبال روسیه از مقام‌های ارشد حماس را محکوم کرد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه درباره حمله‌های روزهای اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد بایدن پیامی مستقیم به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در منطقه ارسال کرده است.

کربی در یک نشست خبری گفت: «پیامی مستقیم مخابره شد.»

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای آمریکایی در هفته گذشته بیش از ده‌ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیشتر جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفته است: «هشدار من به آیت‌الله این بود که اگر به اقدام علیه این نیروها [آمریکایی] ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد و او باید آماده باشد. این هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy