Saturday, Oct 28, 2023

صفحه نخست » عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه + رئیس نیروی هوایی حماس ترور شد

groundA.jpgارتش اسرائیل می گوید که همزمان با ادامه عملیات زمینی در غزه، دو فرمانده گروه شبه نظامی حماس را در غزه کشته است. ارتش اسراییل همچنین اعلام کرد که در جریان حمله به غزه در شبانه روز گذشته، ۱۵۰ تونل حماس را هدف قرار داده است

سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه جمعه پنجم آبان گفت که نیروهای زمینی این ارتش امشب در حال گسترش عملیات خود در غزه هستند. کمی قبل از آن، حماس اعلام کرد به سوی تل‌آویو و شهرهای مرکز اسرائیل راکت پرتاب کرده است.

تمامی خبرنگاران مستقر در غزه خبر داده‌اند صدای انفجارهای مهیبی شنیده شده و هم‌اکنون مناطق مختلف نوار غزه زیر بمباران سنگین قرار دارد.

خبرنگار فاکس نیوز: حملات غزه در حال حاضر وحشتناک ترین چیزی است که تا به حال دیده ام،قدرتمندترین حمله از آغاز جنگ.

***

ارتش اسرائیل تصاویری از هزاران سرباز اسرائیلی و صدها تانک که پس از ورود زمینی دیشب به شمال غزه در این محل باقی مانده اند را منتشر کرد

***

آزادی اسیران دلیل حمله شدید اسرائیل به غزه

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت دو مقام مصری بمباران سنگین اسرائیل را تلاشی برای زیر فشارگذاشتن حماس به منظور امتیازدهی در مذاکرات گروگان‌‌ها دانستند

***

ارتش اسرائیل دو فیلم از بازجویی تروریست‌های حماس که در کشتار ۷ اکتبر در جنوب اسرائیل شرکت داشتند را منتشر کرد، این دو تروریست افشا کردند که گروه حماس یک مخفیگاه بزرگ در زیر بیمارستان شیفا در شهر غزه ساخته است.

***

فیلم شلیک یک تانک اسرائیلی در غزه:

سخنگوی نظامی اسرائیل افزود که حملات اسرائیل به غزه به میزان «بسیار قابل توجه» افزایش یافته است.

این مقام نظامی اسرائیل تاکید کرد: ما به وظیفه ملی بازگرداندن گروگان‌ها متعهد هستیم.

او بار دیگر از مردم غزه خواست که به جنوب این نوار بروند.

بر اساس گزارش‌ها، دسترسی به اینترنت و شبکه‌های ارتباطات سیار در نوار غزه قطع شده است.

یک تیم از خبرنگاران بی‌بی‌سی که در شهر اشکلون در جنوب اسرائیل مستقر هستند می‌گوید که صدای انفجارهایی را می‌شنوند. این شهر در ۱۰ کیلومتری غزه قرار دارد.

آنها می‌گویند که حملات هوایی نسبت به شب‌های گذشته سنگین تر است و آنها می‌گویند بمباران سنگین و عمدتا هوایی است.

رئیس تجهیزات هوایی حماس ترور شد



terrorPahpad.jpgجنگنده های ارتش اسرائیل شب گذشته عاصم ابورکبه، رئیس تجهیزات هوایی حماس را هدف قرار دادند.

ابورکبه مسئول پهپادها، پاراگلایدرها و تجهیزات دفاع هوایی حماس بود.

او در برنامه ریزی کشتار ۷ اکتبر دست داشت.

حماس می‌گوید نیروهایش در شمال و مرکز نوار غزه در حال نبرد با نیروهای اسرائیلی هستند

اسرائیل گفته بود که در حال گسترش عملیات زمینی خود در مناطق فلسطینی است. این امر با تشدید حملات هوایی همراه شده که سخنگوی ارتش اسرائیل گفته تونل‌های حماس و زیرساخت‌های دیگر را هدف قرار می‌دهند.

مقام‌های اسرائیل از تائید این که این حملات مقدمه حمله زمینی بزرگ‌تر است خودداری کرده‌اند. ده‌ها هزار سرباز اسرائیلی در امتداد مرز غزه تجمع کرده‌‍اند. اسرائیل بار دیگر از غیرنظامیان در شمال غزه خواسته تا به سمت جنوب غزه بروند.

وزیر دفاع اسرائیل: وارد مرحله جدیدی از جنگ علیه حماس شده‌ایم

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید با ورود نیروهای زمینی به غزه و بمباران «مواضع تروریست‌ها»، ارتش این کشور وارد فاز جدیدی از جنگ علیه حماس شده است.

دفتر یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از قول او تصریح کرد:«ما به عوامل تروریستی در همه رده‌ها و مکان‌ها، در زیر و روی زمین حمله کردیم.»

آقای گالانت بعد از برگزاری اجلاسی با رهبران شباک، سازمان امنیت داخلی، و موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه، گفت دستورات به نیروهای اسرائیلی روشن است: «عملیات تا دستور جدید ادامه خواهد داشت».

وزیر دفاع اسرائیل تصریح کرد: «ما برای دفاع از شهروندان اسرائیلی و حفظ امنیت آنها آماده‌ایم. ما عملیات‌های نظامی را در شمال، مرکز و همه جا انجام می‌دهیم.»

او در ادامه تصریح کرد در دیدار با رهبران اطلاعاتی کشور خطوط تلاشهای اصلی جنگ، از جمله عملیات‌های نظامی، آزادی اسیران اسرائیلی در دست حماس، تلاش‌ها (برای حفظ جان) غیرنظامیان و امور بشردوستانه مشخص شده است.




Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy