Saturday, Oct 28, 2023

صفحه نخست » دستور اخراج سوزاننده قرآن از سوئد

28-2.jpgایران وایر - یک مقام اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد به سلوان مومیکا، مهاجر عراقی ساکن سوئد که در ماه‌های گذشته بارها اقدام به سوزاندن قرآن کرد، دستور داده شده خاک این کشور را ترک کند اما اجرای دستور اخراج او فعلا به دلایل امنیتی متوقف شده است.

جسپر تنگروت، سخنگوی اداره مهاجرت سوئد روز پنج‌شنبه چهارم آبان به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت اخراج او به این دلیل به حالت تعلیق درآمده که ممکن است در صورت بازگشت به عراق، جانش در خطر باشد.

او گفت: «این فرد در صورت بازگشت به کشور خود در معرض شکنجه و رفتار غیرانسانی قرار می‌گیرد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم مانع از اجرای دستور اخراج او شویم.»

گفته می‌شود دلیل اخراج مومیکا، اظهارات خلاف واقع او در پروسه گرفتن اقامت و کار در کشور سوئد است.

اعلام دستور اخراج این مهاجر عراقی پس از یک حمله مسلحانه در بروکسل صورت گرفت که در آن دو نفر سوئدی کشته شدند. مرد ضارب در این حمله گفته بود قرآن «خط قرمز» اوست و او آماده است خود را برای آن قربانی کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در مرداد ماه، گزارش شد مجوز اقامت سلوان مومیکا در سوئد در حال بررسی مجدد از سوی دولت این کشور است. ‏‎

او که در حال حاضر با مجوز اقامت موقت ساکن سوئد است، چندین بار برای قرآن‌سوزی از پلیس سوئد مجوز گرفته و بارها نیز برای این کار درخواست داده ‌است.

اقدام او برای آتش زدن قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.

گفته می‌شود سلوان مومیکا پیشتر از رهبران سازمان حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی بوده و بعدها با یکی از رهبران تیپ بابل این سازمان دچار اختلاف شده است.

وزارت امور خارجه عراق ضمن اعلام اعتراض به این اقدام خواستار استرداد مومیکا به این کشور برای دادگاهی کردنش شده است.

اواخر تیر ماه، پس از آن که معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد حمله کرده و ساختمان آن را آتش زدند، سوئد کاردار عراق در استکهلم را احضار کرد و سفارت خود را در بغداد بست.

دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در اعتراض به سوزاندن قرآن در استکهلم، سفیر سوئد در عراق را اخراج کرده و کاردار خود را در سوئد فراخوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy