Sunday, Oct 29, 2023

صفحه نخست » چرا رژیم همه عوامل خود را در دفاع از حماس بسیج کرده؟ عبدالستار دوشوکی

dooshki.jpgعبدالستار دوشوکی - ویژه خبرنامه گویا

در طی سه هفته گذشته یعنی درست از زمان حمله تروریستی و جنایتکارانه حماس به کنسرت موسیقی و شهرک ها و کیبوتص های اسرائیلی که باعث جنایت هولناک و کشته و زخمی و ربوده شدن هزاران نفر شد؛ در ابتدا رهبر جمهوری اسلامی گفت با افتخار دست و بازو و پیشانی قاتلین و "کودک کش" ها و تجاوز کاران و زناکننده به عنف را می بوسد. اما آنچه نگران کننده تر است, بسیج نیروهای نیابتی عیان و نهان جمهوری اسلامی؛ و مهم تر و فاجعه آمیز تر از همه آنها نیروهای صادراتی و خفته نظام در درون به اصطلاح اپوزیسیون جمهوری اسلامی است.

از تلویزیون هایی نظیر کانال یک گرفته که کاملا مصادره شده توسط مجریان و مهمانان ضد پهلوی و ضد اسرائیلی از جمله برخی از چپ ها و جبهه ملی و ملی مذهبی و مجاهد و نواندیش دینی و مذهبیون و اصلاح طلب و اصولگرا و عناصر مشکوک و عوامل رژیم که شبانه در برنامه های مختلف از داخل وصل می شوند؛ تا رادیو و تلویزیون های بیگانه اما مصادره شده توسط اصلاح طلبان صادراتی که همگی بدون استثنا وجع مشترک "ضد پهلوی, ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی" دارند. آش این جماعت آنقدر شور است که نه تنها خان هم فهمیده بلکه صدای آشپزباشی هم درآمده است.

امروز (شنبه) در لندن و برخی از شهرهای جهان, درست در روز اعلام خبر غمگین درگذشت آرمیتا گراوند, از نیروهای چپ گرفته تا به اصطلاح فمینیست های ایرانی, از ملی مذهبی ها گرفته تا نواندیشان دینی و برخی جمهوریخواهان و مجاهد و جبهه ملی و غیره همگی در زیر علم مراکز مذهبی جمهوری اسلامی در لندن و دیگر نهادهای یهودستیز و ضد اسرائیلی به تظاهرات پرداختند و اگرچه ظاهرا و در شعار از حق مردم فلسطین دفاع می کنند (که بنده نیز همیشه دفاع کردم و میکنم) اما در عمل رندانه قرائت تبهکارانه حماس را تبلیغ می کنند.

کشته شدن مردم بیگناه غزه قابل قبول نیست و بنده همیشه از مردم بی دفاع غزه دفاع کرده ام. اگرچه در عرض بیش از ٤٠ سال زندگی در لندن فلسطینی های زیادی را دیدم که ابدا برای مظلومیت بلوچ (چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در جمهوری اسلامی پاکستان یا جمهوری اسلامی افغانستان ـ اکنون امارات اسلامی افغانستان) تره خورد نمی کردند و نمی دانستند که بلوچستان (بلوشستان) غذا است یا میوه یا سرزمین یا سبزی..... حال من ء بلوچ که سطح زندگیم صد برابر بدتر و پائین تر از فلسطینی های نوار غزه و صدو پنجاه برابر بدتر و پائین تر و بدبخت تر از فلسطینی های کرانه باختری است, درست مثل حاشیه نشین های بغایت سیه روز، بدبخت، فلک زده، تیره بخت، و نگون بخت مذهبی ساده لوح و آلت دست مثلا داکا (پایتخت بنگلادیش) یا پاکستان بیایم بیرون و برای فلسطینی های سینه چاک کنم که اصلا نمی دانند "مش بلوشستان" یعنی بلوچستان چی است؟ خوردنی یا نوشیدنی یا پوشیدنی یا . .. . . . . . . . .. چرا ؟ بر اساس گزارش سه ماه پیش سازمان ملل ترک تحصیل در نوار غزه حدود دو درصد است. در بلوچستان طبق مقامات رسمی سی درصد است. حال من از شما خواننده محترم می پرسم. من پستان خودم را به تنور فلسطین بچسبانم یا به تنور بلوچستان که صد برابر وضعشان بدتر از فلسطین است. و انگهی من ء بلوچ که خودم هزار و یک مشکل دارم, چرا باید انرژی خود را صرف فلسطین بکنم که صدها میلیون خاطرخواه دارد.

اما حرف اول در مورد عمل اول و بانی اولیه این همه کشتار در مورد گروه تروریستی حماس را باید اول زد و جنایت داعش گونه حماس را محکوم کرد. زیرا متاسفانه ائتلاف چپ و اسلامیون در چند روز اولیه این جنگ در مقابل جنایت دهشتناک حماس یا سکوت کردند و یا به جشن و پایکوبی پرداختند. و هرگز حماس را محکوم نکردند. نمونه آن دیروز متمم پیشنهادی کانادا و آمریکا در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که با اضافه نمودن دو جمله به قطعنامه اردن خواهان تروریست خواندن حماس و محکوم کردن آن و آزادی گروگانها شده بودند. متاسفانه کشورهای کنفرانس اسلامی به همراه اقمار روسیه و چین نظیر بلاروس, میانمار (برمه) , کره شمالی, کوبا, قزاقستان, قرقیزستان, نیکاراگوئه, آفریقای جنوبی, سریلانکا و بلیز و گامبیا و نامبیا و کومورو, و کنگوه و گیانا و غیره از نامیدن حماس بعنوان یک سازمان تروریستی خودداری کردند و رای منفی دادند.

هر انسان آزاده ای باید کشتار انسان های بیگناه از هر دو طرف را بدون تعارف و صراحتا محکوم کند. نه اینکه مثل دبیرکل سازمان ملل متحد جنایت هولناک و غیرقابل توجیه سه هفته پیش حماس را توجیه کند. نکته مهم دیگر اینکه تاریخ جنگ های متناوب بین حماس و اسرائیل و تجربه عملی ثابت کرده و حماس به خوبی می دانسته که بعد از آن جنایت بی سابقه, اسرائیل به نوار غزه حمله خواهد کرد و هزاران انسان بیگناه قربانی خواهند شد؟ چرا حماس حاضر شد هزاران فلسطینی را قربانی کند در حالی که فرماندهان نظامی حماس در تونل های عمیق زیرزمینی ایمن و مصون در امان هستند و سران سیاسی آن مثل اسماعیل هنیه و خالد مشعل و سامی ابوزهری و طاهر النونو همراه خانواده و فرزندان میلیونرشان در کاخ های لوکس و پر نعمت در قطر در امن و امان زندگی می کنند. یا وگرنه هر رهبری با زره ای شرف و صداقت و مردم دوستی در کنار مردم خودش و در درد و رنج آنها شریک می شد.

بحث هرگز طرفداری از اسرائیل و نادیده گرفتن هزاران کشته در غزه و رنج بیشمار مردم بیگناه غزه نیست. زیرا همان گونه که تاکید کردم کشتن انسان های بی گناه محکوم است. اما فاجعه در مورد بخشی از به اصطلاح اپوزیسیون (کاذب) است که در عمل طرفدار یک گروه تروریستی بنام حماس هستند که توسط قاتلین آرمیتاها, مهساها, نیکاها و خدانورها تغذیه و تجهیز می شوند و در جبهه حزب الله, جهاد اسلامی, حشد الشعبی, حوثی ها و زینبیون و فاطمیون و یگان ویژه و سپاه قرار دارند. زهی شرم و تاسف برای کسانی که خود را مخالف جمهوری اسلامی معرفی می کنند و به مصداق مثل معروف آش یزید را می خورند و نه تنها برای حسين سينه مي‌زنند, بلکه پستان به تنور حماس می چسبانند.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy