Sunday, Oct 29, 2023

صفحه نخست » هجوم گروهی به فرودگاه داغستان پیش از نشست هواپیمایی از مبدا تل‌آویو

29-8.jpgدر پی انتشار خبر هجوم گروهی به فرودگاه داغستان در پیش نشست هواپیمایی از مبدا تل‌آویو، اسرائيل خواستار حفاظت روسیه از شهروندانش و «تمامی یهودیان» شد. تصاویر ویدیویی که از صحنه هجوم این عده منتشر شده نشان می‌دهد جمعیتی خشمگین در حالی که شعارهای ضد یهود سر می‌دهند به فرودگاه ماخاچکالا هجوم می‌برند.

عده‌ای از آنها به باند فرودگاه می‌دوند و هواپیمایی را محاصره می‌کنند. سازمان هوانوردی روسیه گفته است با رسیدن مقام‌ها به محل شرایط تحت کنترل است. این سازمان افزوده است که فرودگاه را موقتا تا روز ششم نوامبر خواهد بست. دفتر نخست وزیر اسرائیل گفته است روسیه باید در برابر تحریک به خشونت علیه یهودیان واسرائيلی‌ها «قاطعانه» اقدام کند.

دولت داغستان، که عموما از مسلمانان روس تشکیل شده و نزدیک به ۳.۱ میلیون نفر جمعیت دارد، گفته است پرونده‌ای مجرمانه را در این خصوص گشاده است. این دولت در عین اعلام حمایت از غزه، از شهروندان خود خواسته آرامش را حفظ کنند و در چنین اجتماعات اعتراضی شرکت نکنند: «توصیه می‌کنیم کسانی که رویه‌های استاندارد عملیاتی فرودگاه را نقض کرده‌اند این کار غیرقانونی را متوقف کنند و در اجرای کار کارمندان فرودگاه دخالت نکنند.»

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که برخی از معترضان خودروهایشان را بیرون فرودگاه متوقف کرده‌اند تا کارت شناسایی رانندگان و مسافرانی را بازرسی کنند که فرودگاه را ترک می‌کنند. وزارت خارجه اسرائیل گفته است سفیر این کشور در مسکو مشغول همکاری با مقام‌های روسیه است و «انتظار دارد مقام‌های انتظامی روسیه از ایمنی شهروندان اسرائیلی و یهودیان حفاظت کنند و علیه شورشیان اقدامی جدی انجام دهند.»‌



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy