Tuesday, Oct 31, 2023

صفحه نخست » موانع "عدالت برای فلسطین" را بجویید، با ترحم فقط می‌شود توهم ایجاد کرد، نیکروز اعظمی

Nikrooz_Azami_3.jpg"صدای اعتراض شهروندان نیویورک در ایستگاه مرکزی قطار، یکی بزرگترین تظاهرات این روزها علیه کشتار در غزه، اکثراً یهودیان با تی‌شرت «با نام ما [جنگ] نکنید!» چهارصد تن بازداشت شدند، به خبرنگار: پول مالیات ما را برای قتل عام مردم غزه نفرستید، عدالت برای فلسطین! "

از X (توئیت) عبدی کلانتری

چپ که زمانی یهودی ستیزی (antisemitic) هیتلری را مذمت می‌کرده اکنون در دامِ نشستگانِ در جایگاه فاشیسم هیتلری بهمراه اسلامگریان، مشغول نفرت پراکنی علیه یهودیان است

شکاف و فاصله عمیق افتاده بین نسلی که میگه "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" و نسلی که اصلاح طلبان حکومت و سنت چپ از آن برخاسته و می‌گوید "هم غزه هم لبنان". در آن اولی ضمن اینکه کمترین نشانه ضدیت با مردم فلسطین وجود ندارد در واقع آگاهی نسلی نهفته است که فهمیده کیسه‌های پول اسلامگرایان چون حماس از سوی حکومت اسلامی پُر می‌شود تا کشور اسرائیل را محو کرده و حکومت اسلامی نظیر حکومت اسلامی ایران در سراسر خاک فلسطین و اسرائیل تأسیس شود. و در این دومی صرفاً مظلوم نمایی و آرمانخواهی فلسطینی (و بعضاً بار antisemitic) نهفته که نمی‌تواند راه حل باشد در جهت ایجاد کشور فلسطین. و به همان میزان که نمی‌توان در رفتارهای نسل امروز ایران و محتوای شعارهای انقلاب زن زندگی آزادی، کمترین گرایش ضد یهودی (antisemitic) نشانی یافت، می‌توان در رفتار و گرایش چپ ایران این ضدیت را آشکارا مشاهده کرد.

بنظرم بهترین "عدالت برای فلسطین" می‌تواند همان تشکیل کشور فلسطینی باشد اما چیزی که عبدی کلانتری بدان توجه نمیکند و از آن سخنی در این متن به میان نیاورده اینست: پول مردم ایران را برای حماس جهت عملیات تروریستی به خاک اسرائیل و کُشتن بیگناهان غیر نظامی و نهایتاً جنگ با اسرائیل نفرستید تا فلسطینی‌ها بدون مزاحمتِ اسلامگرایان چون حماس و دست راستی اسرائیل چون نتانیاهو، سهلتر به آرزوی خود در تشکیل کشور فلسطین برسند.

نیکروز اعظمی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy