Wednesday, Nov 1, 2023

صفحه نخست » سخنی "آماری" و هشداردهنده با مخاطبین سایت گویا، عبدالستار دوشوکی

Abdolsatar_Doshouki_5.jpgویژه خبرنامه گویا

سایت وزین گویا بعنوان پورتال (portal) فراگیر با لیست و لینک‌های درواره‌ای به سایت‌های دیگر، مضافا این امکان را به مراجعین و مخاطبین حتی ناشناخته و "گمنام" می‌دهد تا به مطالب و مقالات رای بدهند و یا با نام‌های واقعی و مستعار و جعلی نظر خود را آزادانه درباره نویسندگان حقیقی و حقوقی شناخته شده درج کنند. این امکانات ابراز نظر آزادانه و افزارگان رای دادن به مطالب می‌تواند به نوبه خود مفید و سودمند باشد ـ اما به شرطی که واقعا به صورت آزادانه و دموکراتیک (یک فرد یک رای) بازتابگر واقعیت‌های جامعه باشد. نه اینکه مورد ربایش و سوءاستفاده ارتش سایبری رژیم قرار گیرد، که نه تنها فرسنگ‌ها با حقیقت فاصله دارد بلکه با پیچاندن و تحریف واقعیت آن را علنا معکوس جلوه دهد. شرارتی که جمهوری اسلامی در عرض قریب به ۴۵ سال با کمک دستگاه‌های دروغ پردازی و پروپاگاندای خود به کمال مطلوب خویش رسانده است. این قلب واقعیت و وارانه جلوه دادن حقیقت بیشتری از هر کجا در تقلب گسترده ارتش سایبری نظام مشهود و علنی می‌باشد. زیرا جعل و تقلب در ذات جمهوری اسلامی نهادینه شده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در ویکی پدیا (دانشنامه آزاد) غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، روز شنبه ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۸ گفت که سازمان موسوم به بسیج مستضعفین برای حضور سازمان یافته جوانان انقلابی در فضای مجازی، ۱۰۰۰ گردان سایبری ساماندهی شده ‌است. در همین سال نیز، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج هدف سازمان بسیج را استفاده از ۸۰ هزار بسیجی برای سازماندهی فضای مجازی عنوان کرده‌ است. در آبان ۹۹، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران اعلام کرد که لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی است. بر طبق گفته مقامات رژیم " سپاه سایبری ایران قویترین ارتش سایبری دنیاست".

با توجه به سابقه طولانی جمهوری اسلامی در شرارت و سوءاستفاده از "پلتفرم آزادی" به معنای "آزادی منفی" و نتایج فاجعه بار آن برای کشور و ملت ایران و جهان، این سوال اجتناب ناپذیر مطرح است که در شرایط فعلی آیا سایت وزین گویا باید این افزار و تسهیلات رای دادن فله‌ای ارتش سایبری و درج نظرات سربازان گمنام امام زمان و بعضا فحاشی‌های این جماعت دهان دریده برای مایوس کردن تحلیلگران و مخاطبان را بنام "آزادی بیان و نظر" بدون قید و شرط و به صورت ناخواسته و گریز ناپذیری در اختیار ارتش سایبری رژیم قرار بدهد یا نه؟

GOOYA_PIC.jpg

یکی از نمونه‌های رقت انگیز و مضحک حمله ارتش سایبری رژیم و عوامل آن به مقاله چند روز پیش بنده بود. با شخصی که در زمینه امنیت اینترنی تخصص دارد، آرای مقاله (تصویر آن ضمیمه است) را با وی در میان گذاشتم و پرسیدم چرا در بخش نظرات مثبت (سبز) و منفی (قرمز)؛ آرای منفی ۶۳۶ رای هستند در صورتی که در بخش "شما چه فکر می‌کنید که بجای فقط دو گزینه منفی و مثبت، چهار گزینه دیگر نیز دارد؛ آرا مخالفم فقط ۵ عدد است (کمتر از ۱٪ منفی ها). در صورتی که آراء موافقم ۹۷ است (۳۱٪ مثبت ها)؛ و یا نظرات اکثرا با مقاله همسو است. وی بعد از تست و تجزیه و تحلیل به صورت خلاصه جواب داد که مضمونش این بود اشخاص وابسته به ارتش سایبری و یا حتی بات‌های ویژه (bot) فقط بر روی یک "تکلیف" مشخص کار می‌کنند و در حین حال طوری برنامه ریزی می‌کنند که با پرهیز از افراطی گری و مثلا آرای منفی چندهزاری آبروی خود را بیش از حد از بین نبرند و آرای خود را موثق و باورپذیر جلوه دهند.

علاوه بر نظر کارشناسی، برای افراد عادی غیر متخصص هم کاملا روشن است که جمهوری اسلامی با حمله سایبری به سایت‌های مخالف می‌خواهد قرائت دروغین خود را در همه جا تبلیغ کند؛ که این دخالت و شرارت مشخصا و صراحتا در راستای گسترش آزادی بیان و نظر نیست. بلکه بر عکس در راستای تحریف حقایق و "ضد دموکراتیک" است؛ و باید برای این نوع "فضولی فضاحت بار" رژیم و قطع کردن دست آن چاره اندیشی کرد.

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy