Thursday, Nov 2, 2023

صفحه نخست » اموال خانواده پهلوی در اختیار ولی‌فقیه است

pahlavi.jpgمحمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی گفت که «اموال و املاک زیادی از خاندان پهلوی ماند که بعد از سقوط آن‌ها بلاتکلیف بود که بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی، اموال مصادره شده از زمان پهلوی در اختیار ولی‌فقیه است.»

***

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در آیین معارفه و تکریم محمد مخبر و پرویز فتاح در ستاد اجرایی فرمان امام اظهارداشت: باید در کارهای هفتگی خود با دقت بنگریم تا اگر کار حسنه ای برای دیگران انجام دادیم خوشحال شویم در غیر این صورت باید به دلیل این خسران نگران و ناراحت بود و پروردگار متعال و اهل بیت ناظر بر اعمال ما هستند.

وی، این ستاد را از یادگارهای پربرکت امام راحل دانست و گفت: اموال و املاک زیادی از خاندان کثیف پهلوی مانده بود که بعد از سقوط آنها بلاتکلیف بود و به گفته نویسنده کتاب ظهور تا سقوط پهلوی، حسین فردوست؛ تعداد روستاهایی که رضاشاه از مردم شمال و سایر نقاط ایران به زور و تهدید و ارعاب گرفته بود، ۲۴۰۰ روستا بود که جمعیت زیادی را شامل می شد و این املاک را به بنیاد وابسته به خودشان یعنی بنیاد پهلوی دادند و بعد از تبعید به جزیره موریس و هنگام ترک ایران همه این املاک را به پسرش بخشید.

آیت الله گلپایگانی، گفت: بزرگترین عامل سقوط رژیم پهلوی را فساد مالی و قاچاق مواد مخدر پدر و پسر پهلوی و دختران و پسران بود. بعد از انقلاب اسلامی اعلام شد روستاییانی که سندی از املاک خود دارند بیایند و املاک خود را پس بگیرند.

وی، قتل عام مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تا ۲ هزار نفر در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را از دیگر فجایع پهلوی عنوان کرد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در اصل ۴۹ قانون اساسی، باید اموال مصادره شده از زمان رژیم پهلوی در اختیار ولی فقیه زمان باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy