Saturday, Nov 4, 2023

صفحه نخست » طالبان سه ایرانی را به اتهام «همکاری با موساد» تحویل جمهوری اسلامی می‌دهد

5.jpgکیهان لندن - همزمان با ادامه عملیات زمینی اسرائیل علیه حماس در غزه منابع داخلی در ایران روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه گزارش دادند ‏در «همکاری مشترک» وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات طالبان، سه نفر از «عوامل موساد» در مناطق مرزی افغانستان بازداشت شدند.

از سوی رسانه‌های مختلف اطلاعات پراکنده‌ای در اینباره منتشر شده است. برخی نوشته‌اند این افراد «در مناطق کوهستانی بین دو کشور دستگیر شدند.»

تأیید یا رد این ادعا بطور مستقل ممکن نیست اما ادعا شده این افراد ملیت ایرانی داشتند و قصد اجرای حملاتی با استفاده از پهپادهای انتحاری به خاک ایران و اختلاف‌افکنی بین جمهوری اسلامی و طالبان را داشته‌اند.

در این گزارش‌ آمده «طالبان به زودی افراد دستگیرشده را جهت بازجویی و مجازات به ایران منتقل خواهد کرد.»

وبسایت خبری «تحولات جهان اسلام» در اینباره می‌نویسد: «تدارک و اجرای چنین دست‌‌اندازی‌هایی در شرایط بحرانی فعلی اسرائیل قابل انتظار بود. تأسیسات هسته‌ای، اماکن نظامی و مناطق مرزی ایران می‌تواند مورد دست‌اندازی‌ها واقع شود. کما اینکه از ابتدای جنگ فلسطین تا کنون دستگاه‌های رسانه‌ای فارسی‌زبان اسرائیل بارها تلاش کرده‌اند تا تحرکات تروریستی در استان‌های مرزی سیستان و بلوچستان و کردستان و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی را فعال کنند اما به دلایل متعددی در این امر ناموفق بوده‌اند.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در سال‌های اخیر به ویژه پس از خیزش سراسری ۱۴۰۱ نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی بارها گزارش دادند تیم‌هایی وابسته به اسرائیل و آمریکا را که جاسوسی می‌کردند یا قصد ورود محموله‌ اسلحه و چاشنی‌های انفجاری به ایران داشتند بازداشت کرده‌اند.

در بعضی موارد افرادی که اغلب از شهروندان بلوچ یا کُرد بودند تحت شکنجه و تهدید مجبور به اعترافات اجباری شدند. پس از پخش این اعترافات گزارش شد که این افراد اعدام شدند. در مواردی هم ابتدا حکم اجرا شده اما تحت فشار افکار عمومی ویدیویی از بازجویی و اعترافات اجباری از این متهمان در صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

اکنون برای نخستین بار است که گزارش شده وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با عوامل اطلاعاتی طالبان همکاری کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy