Saturday, Nov 4, 2023

صفحه نخست » افشای جزییاتی جدید از نقش جمهوری اسلامی در تظاهرات لندن

IRIlongon.jpgایران اینترنشنال - روزنامه تایمز بریتانیا در گزارش جدیدی ابعاد دیگری از فعالیت‌های گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی را در تظاهرات لندن فاش کرد و نوشت حامیان رژیم ایران در این تظاهرات اعلامیه‌هایی را پخش کردند که در آن‌ها به اظهارات علی خامنه‌ای برای «نابودی اسرائیل» استناد شده است.

این روزنامه چاپ لندن روز جمعه با انتشار این گزارش نوشت حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حامیان فلسطین در لندن در پی درگیری جاری در غزه شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های بریتانیایی که نگرانند دولت جمهوری اسلامی بر سر درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل، در بریتانیا ایجاد تنش کند، چندین گروه‌ مستقر در بریتانیا را شناسایی کرده‌اند که مستقیما با تهران ارتباط دارند.

در این گزارش آمده است حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین اعلامیه‌هایی را با استناد به درخواست رهبر جمهوری اسلامی برای «ریشه‌کن کردن» اسرائیل پخش کرده‌اند.

تایمز نوشت در اعلامیه‌هایی که در تظاهرات روز شنبه هفته گذشته (ششم آبان) حامیان فلسطین در مرکز لندن پخش شد، از توصیف علی خامنه‌ای درباره اسرائیل استفاده شده بود که اسرائیل را «رژیم غاصب صهیونیستی» خوانده که باید مثل «سرطان» ریشه‌کن شود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این اعلامیه‌ها حاوی این ادعا بوده‌اند که جنبش مقاومت فلسطین «پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از همیشه» است. معترضان همچنین عکس‌هایی از خامنه‌ای در دست داشته‌اند.

تایمز نوشت مخالفان بریتانیایی-ایرانی جمهوری اسلامی بر این باورند که وفاداران رژیم ایران برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در بریتانیا تظاهرات‌های طرفداری از فلسطین را سازماندهی کرده و به آن‌ها می‌پیوندند.

جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری خود خواهان «نابودی» اسرائیل بوده است که یکی از اعضای سازمان ملل متحد است.

حساب‌های رسمی خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات اعتراضی گسترده در بریتانیا در اعتراض به اسرائیل استقبال کرده‌اند.

رژیم ایران از محکوم کردن جنایات حماس در جریان حمله به غیرنظامیان در اسرائیل در روز هفتم اکتبر خودداری و این حمله گسترده و بی‌سابقه را «دفاع مشروع از خود» توصیف کرد.

روزنامه تایمز هفته گذشته نیز در گزارشی نوشت پلیس بریتانیا هشدار داده جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از اعتراضات طرفداران فلسطینی‌ها در بریتانیا است.

بر اساس آن گزارش، عوامل جمهوری اسلامی با دامن زدن به این اعتراضات، در پی ایجاد ناآرامی بوده‌اند.

در پی انتشار گزارش تایمز، رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تجمعات جهانی که طی سه هفته گذشته در حمایت از فلسطینیان در جنگ حماس و اسرائیل برگزار شده، گفت: «یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است.»

او ادامه داد: «لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟»

روزنامه کیهان نیز درباره گزارش تایمز نوشت: «این ادعا بیش از این که اتهام باشد، افتخاری برای جمهوری اسلامی است.»

این روزنامه که خامنه‌ای مدیرمسوول آن را انتخاب می‌کند، ادعا کرد تظاهرات هواداران فلسطینیان در بریتانیا «با وجود فضای شدید سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس و اخراج افراد معترض از محل کار‌شان» صورت گرفت.

تایمز در گزارش جدید خود نوشت بر اساس اطلاعات دولتی در بریتانیا، تهران با یک گروه از موسسات برای اعمال قدرت نرم، ایجاد نفوذ و ایجاد تنش در بریتانیا ارتباط دارد.

تصور می‌شود شبکه گسترده‌تری متشکل از مساجد، موسسات خیریه و سایر سازمان‌ها، پیوندهایی با رژیم تهران دارند.

تایمز نوشت مقامات بریتانیایی به طور خاص در مورد گروه‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند که از سپاه پاسداران که به وحشی‌گری معروف است، تمجید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سازمان‌هایی که مستقیما با تهران ارتباط دارند شامل مرکز اسلامی انگلستان که در مرکز تحقیقات کمیسیون خیریه قرار دارد و کمیسیون حقوق بشر اسلامی (یک گروه مرتبط با جمهوری اسلامی) می‌شوند.

این گروه‌ها بخشی از شبکه‌ای وسیع‌تر از کارزار نفوذ جمهوری اسلامی در بریتانیا هستند که به انتشار اطلاعات نادرست و افراط‌گرایی در این کشور متهم شده‌اند.

افشای دخالت جمهوری اسلامی در تظاهرات اخیر در لندن به دنبال هشدارهای مکرر مقام‌های امنیتی بریتانیا درباره فعالیت‌های تهران در بریتانیا است.

اواسط مرداد ماه، روزنامه ساندی‌تایمز لندن در گزارشی نوشت سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، در پی شواهد تازه‌ای از نفوذ سپاه پاسداران در این کشور، معتقد است سپاه بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی بریتانیا است.

او از احتمال افزایش فعالیت‌های سپاه در بریتانیا و گزارش‌های اطلاعاتی درباره استخدام باند‌های سازمان‌یافته تبهکاری از سوی جاسوسان ایران برای هدف قرار دادن مخالفان جمهوری اسلامی نگران است.

نزدیک به یک ماه پس از حمله حماس به اسرائیل، جنگ میان این دو ادامه دارد. ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۳ آبان خبر داد حملات زمینی به شمال نوار غزه در شامگاه جمعه ادامه یافت و منجر به شناسایی شماری از تونل‌های حماس شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy