Monday, Nov 6, 2023

صفحه نخست » بازداشت سه زن در رابطه با درگیری حجاب بان مترو

6-11.jpgبی بی سی فارسی - عباس کرمی‌راد، رییس پلیس مترو تهران از بازداشت سه زن به اتهام «ضرب و جرح» یک «مسافر آمر به معروف در یکی از ایستگاه‌های مترو» خبر داده است.

به گفته این مقام نیروی انتظامی، دو روز پیش این زن به «سه خانم به دلیل پوشش نامناسب تذکر شفاهی می‌دهد که این افراد به وی حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.»

این مقام نیروی انتظامی در اظهارات خود در یک جا فرد مضروب را «مسافر» خوانده و در قسمت دیگر صحبت‌هایش او را «بانوی آمر به معروف» خوانده است و مشخص نیست آیا این فرد جزو حجاب‌بان‌های مترو و یا نیروهای گشت حجاب نیروی انتظامی بوده است.

آقای کرمی‌راد همچنین گفت که کارکنان مترو در اتاق کنترل با مشاهده این اتفاق از طریق دوربین‌ها به مامور انتظامی مستقر در ایستگاه اطلاع می‌دهند و در پی آن «ضاربین دستگیر و تحویل کلانتری ۱۳۱ شهر ری می‌شوند».


در ۹ مهرماه امسال آرمیتا گراوند، دختر دانش‌آموز تهرانی در مترو تهران به خاطر آنچه که برخی شاهدان عینی «مشاجره ماموران حجاب‌بان» با او عنوان کرده‌اند، «هل داده شد» و به زمین خورد و بیهوش شد و پس از ۲۸ روز در کما بودن جان باخت.

اما مقام‌های ایران این روایت را رد کردند و گفتند که آرمیتا به دلیل «افت فشار از هوش رفت و سرش به لبه قطار خورد» و مرگ او را «ضربه مغزی منجر به فوت» اعلام کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy