Friday, Nov 10, 2023

صفحه نخست » بازداشت یک "زن ایرانی یهودی*" در لس‌انجلس به اتهام حمله به کنیسه

iranian.jpgایران اینترنشنال - پلیس لس‌انجلس یک زن ۵۴ ساله به نام تیکوا متحده را به دلیل حمله با خودرو به درهای یک کنیسه و مرکز فرهنگی در منطقه تارزانا در لس‌آنجلس با اتهام خرابکاری و نفرت‌پراکنی بازداشت کرد.

مقام‌ها گفتند که او در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۱۸ آبان‌ها به دو دروازه خارج از کنیسه و مرکز فرهنگی «ارتز» در خیابان ولیبر حمله کرده است.

حساب اینستاگرامی که به این نام وجود دارد شامل پست‌هایی به زبان فارسی، عبری و انگلیسی و نوشته‌هایی انتقادی علیه حکومت اسرائیل و سیاست‌های حکومت ایران است. حساب کاربری در متا (‌فیس‌بوک) تحت همین نام نشان می‌دهد که او یک زن ایرانی یهودی است

*ایران اینترنشنال نمی‌تواند تایید کند که آیا این حساب‌ها متعلق به شخص مهاجم است یا نه. متحده با قرار ۲۵ هزار دلاری در بازداشت به‌سر می‌برد. هنوز جزییات بیشتری از این واقعه منتشر نشده است.

پس از حمله گروه حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر که به جنگ اسرائیل علیه این گروه در نوار غزه انجامید، حملاتی یهود‌ستیزانه در برخی کشور‌ها اتفاق افتاده است.

در تازه‌ترین واکنش به این موج حملات، اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز جمعه ۱۹ آبان اعلام کرد که او از موج اخیر حوادث یهودی‌ستیزانه در کشورش «شرمنده و خشمگین» است و هشدار داد که دولت او چنین نفرتی را علیه یهودیان تحمل نخواهد کرد.

مارک راولی، کمیسر پلیس متروپولیتن لندن هم روز هفتم آبان با اشاره به تبعات مناقشه حماس و اسرائیل در بریتانیا، خواستار وضع قوانین سخت‌گیرانه‌ برای مقابله با افراط‌گرایی شده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او گفته بود باید تعریف حقوقی افراط‌گرایی در بریتانیا مورد بازبینی قرار گیرد تا راه برای برخورد قضایی با خاطیان هموار شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy