Saturday, Nov 11, 2023

صفحه نخست » محمدجواد ظریف: در اوکراین از روسیه رودست خوردیم

01_zarif.jpgایران اینترنشنال - محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، گفت: «در اوکراین از روسیه رودست خوردیم. هم پهپادها را گرفتند و هم خودشان لو دادند که دلایل بسیار وحشتناکی در محاسبات توازن هسته‌ای دارد. برای آن‌ها دقیق بود و برای ما خطرناک.»

***

اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف، وزیر سابق امورخارجه ایران، روز شنبه بیست و یکم آبان با حضور در گروه تلگرامی «گفت‌وشنود» که تعدادی از فعالان سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی از طیف‌های مختلف در آن عضویت داشتند، به ارائه تحلیل خود از تحولات منطقه ازجمله جنگ روسیه و اوکراین پرداخت.

ظریف در زمینه جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد که «متاسفانه در اوکراین از روسیه رودست خوردیم». او در ادامه به فروش پهپادهای ایرانی به روسیه صحبت کرد و گفت: با وجود اینکه روسیه از ما پهپاد‌ گرفت اما خودشان لو دادند که دلایل بسیار وحشتناکی در محاسبات توازن هسته‌ای وجود دارد.

ظریف تاکید کرد: این عمل برای روس ها دقیق بود و برای ما خطرناک.

ظریف در ادامه با مقایسه جنگ روسیه علیه اوکراین و جنگ اسرائیل علیه غزه توضیح داد: اما در مورد غزه، رهبری حواس‌شان کاملاً جمع بوده است. فراتر از بحث مشکلات اقتصادی، واقعاً ورود ایران و حزب‌الله به این جنگ که منتهای آمال اسرائیل است، دوباره می‌تواند تز بن‌گوریون برای جنگیدن در خارج از اسرائیل را احیا کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy