Sunday, Nov 19, 2023

صفحه نخست » دیدار فرمانده سپاه با کشتی‌گیرها؛ فرمول شکست دادن تیلور از قرآن

«حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (دوشنبه) با تعدادی از کشتی‌گیرهای حاضر در رقابت‌های جهانی کشتی دیدار کرده است.

koshtilarge.jpgفرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به «حسن یزدانی»، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایرانی از آن‌چه «فرمولی ساده از قرآن برای شکست دادن حریفان» نام برده، راهی برای پیروز شدن مقابل «دیوید تیلور»، حریف امریکایی‌ خود نشان داده است.

حسین سلامی خطاب به حسن یزدانی گفته است: «ما چون مسلمان هستیم، فرمول ساده‌ای از قرآن می‌گویم که می‌فرماید با ذکر خدا قلب‌ها آرامش پیدا می‌کند. وقتی شما به کبریای الهی فکر می‌کنید، دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی‌گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان هم باشد، مهم نیست.»

حسین سلامی هم‌چنین راه‌کارهایی برای حفظ آرامش به آن‌ها نشان داده و گفته است: «از حریفان خود نترسید. آن‌ها هم‌وزن شما هستند. قبل از مسابقه با دو رکعت نماز شاداب شوید و حتی اگر باختید هم شاداب ببازید.»

به نظر می‌رسد شکست‌های سریالی حسن یزدانی مقابل «دیوید تیرول» هرچند در امریکا جنبه‌ای کاملا ورزشی دارد اما سران رژیم ایران به این مبارزه‌ها و شکست‌ها نگاهی سیاسی و فرا ورزشی داشته باشند.

از سال ۱۳۹۷ تاکنون، حسن یزدانی هفت بار مقابل دیوید تیلور امریکایی مبارزه کرده، شش بار شکست خورده و فقط یک بار موفق به پیروزی شده است.

«علی‌رضا دبیر» پس از آخرین ناکامی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور، تنها راه پیروزی مقابل این حریف امریکایی را «خداباوری» دانسته و گفته بود: «کشتی‌گیر باید از خدا بترسد. کشتی‌گیری که از خدا نترسد، نمی‌تواند روی تشک حریفش را شکست دهد.»

او مشخص نکرد که دیوید تیلور نیز چنین ویژگی دارد یا نه.

حسین سلامی هم‌چنین برخی خاطرات خود در زمان تماشای رقابت‌های مختلف ورزشی را برای کشتی‌گیرها نقل کرده و گفته بود: «وقتی شما مسابقه دارید، من هیجان‌زده می‌شوم؛ به صندلی‌ام فشار می‌آورم یا از جایم بلند می‌شوم. بچه‌هایم می‌گویند بابا چه‌کار می‌کنی؟ می‌گویم این یک ورزشکار ایرانی است ولی برد و باخت اهمیتی ندارد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران نقل کرده که در زمان برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و امریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در لبنان حضور داشته و دیده است که مردم پرچم‌های برزیل و جمهوری اسلامی را از پنجره‌های خود آویزان کرده بودند. این مقام ارشد سپاه پاسداران البته مشخص نکرده که سال ۱۹۹۸ در لبنان چه ماموریتی داشته است.

حسین سلامی هم‌چنین در اظهاراتی متناقض در مورد جنگ اسرائیل با گروه تروریستی حماس گفته است: «چهره کریه امریکایی‌ها که به دروغ حرف از دفاع از حقوق بشر می‌زنند، با کشتار نوزادان در بیمارستان‌ها رو شد. اما فلسطینی‌ها چریک‌های مسلط داخل جمعیت هستند و دیده نمی‌شوند. پس پیروزی به اذن خداوند با فلسطین خواهد بود.»

در طی سال‌های گذشته و پس از آغاز ریاست «علی‌رضا دبیر» در فدراسیون کشتی، دیدارهای اجباری کشتی‌گیرها با مقامات حکومتی افزایش یافته است.

این دیدارها البته منجر به درآمدهای خاص برای ورزشکارانی مانند حسن یزدانی نیز شده‌اند. «ایران‌وایر» آبان ۱۴۰۲ در گزارشی درآمدهای اعلام شده و رسمی حسن یزدانی در سال ۱۴۰۱ را بیش از دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان دانست. هم‌چنین براساس همین شواهد رسمی، حسن یزدانی در سال ۱۴۰۲ بابت شکست تکراری‌ مقابل «دیوید تیلور» امریکایی، به پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی و برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی، به پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی رسیده است. این پاداش‌ها منهای تمامی ارقام قراردادهایی هستند که از «بانک‌شهر» و سایر اسپانسرهای لیگ کشتی مانند سال گذشته دریافت می‌‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy