Monday, Nov 20, 2023

صفحه نخست » پیشنهاد جدید انسیه خزعلی برای زنان طلبه + واکنش پرویز پرستویی

20-4.jpgبی بی سی فارسی - سخنان تازه انسیه خزعلی در انتقاد از »سلبریتی‌هایی که کارهای ضد‌ارزشی می‌کنند« و پیشنهاد او برای ورود زنان طلبه به سینمای ایران‌ واکنش‌برانگیز شده است.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده، دو روز پیش گفته بود: «افراد حوزوی که استعداد و توانایی اولیه برای کارهای هنری و رسانه‌ای مانند ساخت فیلم، بازیگری، فیلم نامه و... دارند معرفی شوند تا آموزش‌های لازم را فرا بگیرند. چرا ما باید اسیر سلبریتی‎ها باشیم که حرکت‌های ضدارزشی می‌کنند.»

پرویز پرستویی، سینماگر در واکنش به این حرف‌های او در پستی در اینستاگرام خود نوشته است: «یادتان باشد ایران را با نام هنرمندانش و البته با فرهنگی که شما جماعت موجب کم‌رنگ شدن آن شده‌اید می‌شناسند نه با نام شما.»

او خطاب به خانم خزعلی نوشته است که «در دولت جمهوری اسلامی خیلی‌ها هستند که مثل شما تخصص لازم را در سمت‌های اشغال شده ندارند و همین باعث شده کشور به این روز بیافتد.»

او افزوده است:‌ «چرا این روزها هر مسئولی، دیواری کوتاه تر از دیوار هنرمندان پیدا نمی‌کند و بی‌جهت به آنها می‌تازد؟ چرا مُلکِ ایران را مِلک پدریتان می‌دانید؟... بیش از این خود را به سُخره نگیرید.»

محمد مهدی اسماعیلی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد هم در واکنش به اظهارات خانم خزعلی گفته است:‌ «شکل گرفتن سلبریتی پروسه‌ای است که باید در یک فرآیند متداول و طبیعی اتفاق بیفتد. خیلی نقش مهندسی و مدیریت در اینجا کار را جلو نمی‌برد. بلکه فضای عمومی است که شکل می‌گیرد و مردم و هنرمندان غالبا در یک فضاهای ویژه‌ای به نقطه‌ای می‌رسند که به چهره‌های خاص تبدیل می‌شوند.»

خبرگزاری ایرنا به نقل از او نوشته است: «در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای ما این است که همه عناصر فرهنگی شناخته شده و ناشناخته فرصت کنشگری داشته باشند. این که کدام چهره در منظر عمومی بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد به ذائقه مخاطب و نقش‌آفرینی خود این بازیگران، کنشگران و چهره‌ها برمی‌گردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy