Wednesday, Nov 22, 2023

صفحه نخست » انفجار مهیب در مرز آمریکا و کانادا پل ارتباطی دو کشور را بست + خبر تکمیلی

exp.jpgخبر تکمیلی:

مقام‌های آمریکایی: طبق برآورد اولیه، انفجار در مرز آمریکا و کانادا به تروریسم مرتبط نبود

رادیو فردا - مقام‌های آمریکایی اعلام کردند در ارزیابی‌های اولیه از انفجار خودرویی در گذرگاه رنگین‌کمان در مرز آمریکا و کانادا در نزدیکی آبشار نیاگارا، نشانه‌ای از تهدید تروریستی مشاهده نشده است. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد دو نفر در خودرو کشته شده‌اند، اما هنوز انگیزه آنها مشخص نشده است.

در پی اعلام این اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی، فرودگاه بوفالو نیاگارا پروازهای بین‌المللی خود را که در پی این انفجار متوقف شده بودند، از سر گرفت.

پس از انفجار این خودرو در گذرگاه مرزی «پل رنگین کمان»، اف‌بی‌آی گروه ویژه تروریسم خود را برای بررسی این حادثه اعزام کرده بود.

پیش‌تر، منبعی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت بازرسان احتمال وجود بمب را رد کرده‌اند، اما احتمال وجود تروریسم هنوز وجود دارد.

این منبع گفت: «این احتمال منتفی نیست زیرا واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.»

***

«پل رنگین کمان» که آمریکا و کانادا را در رودخانه نیاگارا به هم متصل می‌کند، در پی وقوع انفجاری بسته شد. دفتر شهرداری آبشار نیاگارا گفت این حادثه مربوط به عبور یک وسیله نقلیه به داخل آمریکا رخ داده است. اف‌بی‌آی نیز اعلام کرد در حال بررسی انفجار یک خودرو در این گذرگاه مرزی است

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "میل آنلاین", فیلم منتشر شده، خودرویی را نشان می‌دهد که از طریق پل موسوم به رنگین کمان در آبشار نیاگارا از کانادا وارد آمریکا می‌شود و سپس منفجر شده و به ایست بازرسی مرزی آسیب می‌رساند.
تصاویر سپس دود منتشر شده در آسمان را نشان می‌دهند.

هنوز مشخص نیست که این حادثه تلفات جانی و جراحت داشته است.

یک مکالمه رادیویی پلیس تایید نشده که توسط رسانه‌ها منتشر شده اعلام می‌کند که "یک خودرو وارد پل رنگین کمان شده و بر روی این پل منفجر شده است و در حال حاضر یک تهدید به بمب گذاری جداگانه در این پل وجود دارد. "
این پل شهرهای نیاگارا در آمریکا و آبشار نیاگارا در کانادا را به هم متصل می‌کند و کمتر از یک مایل از آبشارهای نیاگارا فاصله دارد.
به دلیل این انفجار, هر چهار پل میان آمریکا و کانادا از جمله پل صلح و پل لویستون-کوئیستون بسته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy