Sunday, Nov 26, 2023

صفحه نخست » پاسپورت مادر حامد اسماعیلیون در فرودگاه توقیف شد

esmailioon.jpgحامد اسماعیلیون از ممنوع‌الخروج شدن مادرش خبر داد

ایران وایر - «حامد اسماعیلیون»، نویسنده و فعال مدنی که همسر و فرزندش را در جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده، با انتشار پیامی در اینستاگرام خود نوشت که ماموران از خروج مادرش از ایران جلوگیری کرده و پاسپورت او را در فرودگاه ضبط کرده‌اند.

آقای اسماعیلیون، روز یکشنبه ۵آذر۱۴۰۲ نوشت که مادرش می‌خواسته برای شرکت در چهارمین سالگرد سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی به کانادا سفر کند، اما در گیت سپاه فرودگاه متوقف و به بازرسی منتقل شده است.

به گفته حامد اسماعیلیون در آنجا پاسپورت مادرش را توقیف کرده و گفته‌اند ممنوع‌الخروج است و برای پیگیری باید به دادگاه انقلاب تهران برود.

مادر حامد اسماعیلیون روز گذشته به اداره گذرنامه مراجعه کرده است اما ماموران به او گفته‌اند: «شما و همسرتان به‌دلیل مستنداتی که در اختیار وزارت اطلاعات است به مدت شش ماه ممنوع‌الخروج هستید.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حامد اسماعیلیون نوشته مادرش گفت‌وگو‌ تلفنی دو مامور در آنجا، ازجمله زنی که «رضوی» نام دارد را شنیده که می‌گوید «والدین فلانی اینجا هستند، ولی دلیل اصلی را نگو.»

حامد اسماعیلیون با اشاره سفر پرحاشیه «قاضی‌زاده هاشمی»، وزیر بهداشت سابق دولت «حسن روحانی» به کانادا که در نهایت به ممنوع‌الورودی او از سوی دولت کانادا منجر شد نوشته است: «اگر یادتان باشد دو‌ماه پیش قاضی‌زاده‌ هاشمی -وزیر سابقی که از ورود به کانادا به مدت سه سال منع شده است- گفت پس از برگشت به ایران تلافی خواهند کرد. خدمت وزیر محترم مهاجرت و وزیر محترم امنیت عمومی کانادا می‌گویم اگر هزینه‌ اخراج تمام عوامل جمهوری اسلامی تنبیه خودسرانه‌ اعضای خانواده‌های فعالین ایرانی‌ست، من حاضرم چنین هزینه‌ای را بپردازم. اخراج‌شان کنید و امنیت را به این کشور برگردانید.»

این فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی تاکید کرده است: «والدین من مسوول فعالیت‌های من نیستند و به‌خوبی می‌دانند هیچ تهدید و اقدامی، مانع من در ادامه‌ راهی که می‌روم نخواهد شد.»

او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی‌ هم نوشته است: «ممکن است بخواهید من و پدر و مادرم را از دیدار یکدیگر محروم کنید و یا نگذارید مادر هفتاد و سه ساله‌ من چون سنت هر ساله به مزار عروس و نوه‌ نه ساله‌اش که به دست شما به قتل رسیده‌اند سر بزند و در مراسم سالگرد آن‌ها شرکت کند، اما شک ندارم به‌جای مادر من ده‌ها نفر دیگر در تورنتو چنین خواهند کرد و مادرم در خود ایران و در میان خانواده‌ بزرگ بازماندگان پرواز و مردم ایران این روز را گرامی خواهد داشت.»

حامد اسماعیلیون در پایان خطاب به مقامات حکومت ایران نوشته است: «حسرت شنیدن یک آخ را بر دل شما می‌گذاریم و منتظر رسیدن روز محاکمه‌تان می‌مانیم. ما نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy