Saturday, Dec 2, 2023

صفحه نخست » کشته شدن دو عضو سپاه پاسداران بدست ارتش اسرائیل

irc.jpgرادیو فردا - سپاه پاسداران روز شنبه، ۱۱ آذرماه، با انتشار بیانیه‌ای رسمی کشته شدن دو عضو خود در حمله اسرائیل به مناطقی از خاک سوریه را تأیید کرد.

این نهاد نظامی-امنیتی جمهوری اسلامی روز شنبه نام اعضای کشته شده خود در سوریه را محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده عنوان کرده و در این بیانیه کم‌سابقه گفت که آنها «حین انجام ماموریت مستشاری» در حمله اسرائیل کشته شده‌اند.

سپاه به زمان کشته شدن دو عضو خود در سوریه اشاره نکرده، اما تأیید کشته شدن این دو نفر در حالی است که سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، بامداد روز شنبه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داده بود.

مقامات سوریه با این‌ حال مدعی شدند که این حمله خسارات جانی در پی نداشت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن هم اعلام کرد، این حمله مواضع گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران را در جنوب دمشق هدف قرار داد.

این نهاد متشکل از مخالفان دولت بشار اسد گفته بود در حمله هوایی اسرائيل به پایگاه‌های شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در منطقه زینبیه دمشق، دو نفر از کارکنان سوری این گروه کشته شدند و هفت نفر دیگر نیز در این حمله مجروح شدند که وضعیت دو تن از آنان وخیم است.

این حملات به محله «زینبیه» دمشق انجام شده و خبرگزاری فرانسه از قول شاهدان عینی گزارش داده است بعد از صدای انفجار در ساعت یک و نیم بامداد شنبه، چندین آمبولانس به محل اعزام شدند.

اسرائیل یک‌شنبه هفته گذشته نیز به فرودگاه دمشق حمله هوایی کرده بود. حملات اسرائیل به فرودگاه دمشق و فرودگاه حلب در روزهای۲۰ و ۳۰ مهرماه امسال نیز هر دو مرکز پرواز هوایی بزرگ سوریه را از کار انداخته بود.

از زمان آغاز جنگ غزه در ۱۵ مهرماه، شبه‌نظامیان نیابتی ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن حملاتی علیه اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه انجام داده و آمریکا و اسرائیل نیز حملات متقابلی به مواضع آنها داشته‌اند.

جمهوری اسلامی مدعی است که نیروهای سپاه تنها نقش مستشاری در سوریه دارند؛ در حالی که طبق گزارش‌ها این نهاد طی یک دهه گذشته با بسیج ده‌ها هزار نیروی ایرانی، افغان، پاکستانی و شهروندان دیگر کشورها، آنها را آموزش داده و برای جنگ به سوریه اعزام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy