Monday, Dec 4, 2023

صفحه نخست » هشدار یک کارشناس سیاسی در تهران: موساد به دنبال تسویه حساب است

kayhan.jpgدایره ترورها به رهبران حماس محدود نمی‌شود

کیهان لندن - شش هفته پس از آغاز جنگ غزه که گروه تروریستی حماس با حمله‌ی وحشیانه‌ به اسرائیل مسبب آن شد، یک تحلیلگر سیاسی حکومتی در ایران در واکنش به گزارش‌ها در مورد سناریوی احتمالی سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل برای حذف فیزیکی رهبران حماس هشدار داده که موساد به دنبال «تسویه حساب» است و دایره ترورها صرفاً به رهبران حماس محدود نمی‌شود.

حسن هانی‌زاده در مصاحبه‌ با خبرگزاری ایلنا که ۱۲ آذرماه منتشر شد گفته «توجه داشته باشید که اسرائیل در مورد ترور رهبران مقاومت صرفاً تمرکز خود را بر روی حذف فیزیکی سران حماس و جهاد اسلامی معطوف نخواهد کرد بلکه دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا تمام رهبران مقاومت را از بین ببرد.»

وی توضیح داده «باید گفت که موساد به دنبال ایجاد رعب و وحشت و تسویه حساب در چهارچوب مذکور است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نهم آذرماه به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که سرویس‌های امنیتی این کشور خود را برای حذف رهبران حماس که در لبنان، قطر یا ترکیه ساکن هستند آماده می‌کنند.

اگرچه کارشناس سیاسی جمهوری اسلامی بطور مستقیم اشاره نمی‌کند که آیا رهبران حکومت یا فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در دایره «جبهه مقاومت» می‌داند یا نه اما اعتراف به ترس مقامات جمهوری اسلامی در مورد اینکه مأموران موساد به سراغ آنها بروند دارای پیشینه است.

شیخ علی یونسی وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی تیرماه ۱۴۰۰ در یک مصاحبه گفته بود «نفوذ موساد در کشور آنقدر زیاد شده که مسئولان باید نگران جان‌شان باشند.»

وی با اشاره به خرابکاری‌ها و ترور عوامل جمهوری اسلامی در چند سال اخیر اعتراف کرده بود که «غفلت از موساد سبب شد که نفوذ کند و اینگونه ضربه بزند؛ به گونه‌ای که صریحا مسئولان جمهوری اسلامی را تهدید کند.»

محسن فخری‌زاده از متخصصان موشکی و اتمی یکی از آخرین مقامات ارشد نظامی- امنیتی جمهوری اسلامی است که هفتم آذر ۱۳۹۹ در جاده دماوند ترور شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد برای ۱۴ نفر در پرونده ترور فخری‌زاده به اتهام «مشارکت در افساد فی‌الارض»، «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی»، «تبانی با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «اقدام علیه امنیت ملی» کیفر خواست صادر شده است.

شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل اواسط شهریورماه ۱۴۰۲ در برنامه‌ای با عنوان «چه کسی در تهران هدف ترور است؟» به فهرست موساد اسرائیل برای ترور مقامات ارشد رژیم ایران پرداخت. حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اسماعیل قاآنی فرمانده «سپاه قدس»، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و حسین طائب رئیس سابق اطلاعات سپاه (ساس) کسانی هستند که گفته می‌شود در فهرست سیاه اسرائیل قرار دارند.

داوید بارنئا رئیس سابق موساد در آن برنامه با اشاره به تهدیدات جمهوری اسلامی علیه شهروندان و امنیت اسرائیل گفته بود «زمانش رسیده که [رژیم] ایران به گونه‌ای متفاوت، تاوان دهد. آزار اسرائیلی‌ها و یهودیان، به هر نحوی که باشد، چه از طریق ایرانی‌ها چه از طریق نیابتی‌هایشان، به عملیات در ایران منجر می‌شود... در قلب تهران...ما گزینه دیگری نداریم. در آینده به هر کسی که عناصری را تحریک کند که به دنبال آزار و اذیت شهروندان ما باشد، دست پیدا خواهیم کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy