Monday, Dec 4, 2023

صفحه نخست » حمله با چاقو، سقوط از بالکن، اتفاقات سریالی مرموز برای کارکنان سفارت سوئیس در تهران

4-11.jpgدویچه وله - روز دوشنبه، چهارم دسامبر (۱۳ آذر) برخی از نشریات سوئیس گزارشی در باره "اتفاقات سریالی مرموز" برای کارکنان سفارت سوئیس در تهران منتشر کردند.

تازه‌ترین مورد در سپتامبر سال جاری رخ داده است. بر اساس این گزارش، یک کارمند بخش ویزای سفارت سوئیس در راه محل کار با چاقو مورد حمله قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود. دیپلمات‌ها گفته‌اند، او "بسیار خوش شانس" بوده که جان سالم به‌در برده است.

وزارت امور خارجه سوئیس در پاسخ به پرسش گروه رسانه‌ای سوئیسی CH Media این رویداد را تایید کرده است. این وزارتخانه گفته است که کارمند سفارت در تهران از ناحیه دست زخمی شده و پس از مدتی دوباره به محل کارش بازگشته است. وزارت خارجه افزوده که تحقیقات در این زمینه هنوز پایان نیافته است.

زخمی‌شدن وابسته دفاعی سوئیس

در ادامه گزارش آمده است که در ماه ژوئن سال جاری نیز یک شهروند سوئیسی با جراحات متعددی ​​در اتاق هتلی در تهران پیدا شده. بر اساس اطلاعات CH Media، این مرد از ناحیه سر، هر دو زانو و ناحیه سینه و شکم جراحات قابل توجهی داشته است. بعدا معلوم شده که قربانی، وابسته دفاعی سفارت و کارمند وزارت دفاع سوئیس است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در ماه ژوئیه یک سخنگوی ارتش سوئیس ضمن تایید این خبر به CH Media گفته است، این وابسته دفاعی در سفر کاری بوده و در اتاق هتل خود بیهوش شده و سقوط کرده و از ناحیه سر آسیب دیده است. او از ۱۱ تا ۱۵ ژوئن در بیمارستانی در تهران تحت درمان قرار گرفته و سپس به دستور پزشک سفارت سوئیس به کشورش بازگردانده شده و گفته می‌شود که حال او خوب است.

سقوط از بالکن

در ماه مه ۲۰۲۱ یک دیپلمات سوئیسی از بالکن آپارتمان خود در طبقه هفدهم یک ساختمان در تهران سقوط کرد. این زن ۵۱ساله که درجا کشته شد منشی اول سفارت سوئیس بود و ریاست بخش حفاظت از منافع آمریکا در ایران را برعهده داشت.

رسانه‌های داخلی گزارش دادند که دیپلمات جان‌باخته سیلوی برونر نام دارد، از همسرش جدا شده، دارای دو فرزند است که یکی درگذشته و دیگری در سوئیس زندگی می‌کند و جسدش در محوطه سبز برجی حوالی کامرانیه در تهران پیدا شده است.

گزارش می‌گوید، در این رابطه شایعات فراوانی منتشر شد، به‌ویژه به این دلیل که هیچ کس باور نمی‌کرد او خودکشی کرده باشد.

در خانه این زن یادداشتی به زبان انگلیسی کشف شد که در آن نوشته شده بود: «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کنید و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول، دارایی و سرمایه‌ دارم را به پسر دیگرم بدهید.»

در جریان تحقیقات پلیس تهران از کارمندان سفارت سوئیس، آنها سیلوی برونر را فردی بسیار شاد و سرزنده معرفی کرده‌اند که به باور آنها پذیرش خودکشی برایشان تعجب‌آور است.

گزارش تاکید کرده است:‌«عجیب این بود که در یادداشت هیچ اشاره‌ای به خودکشی قریب‌الوقوع نشده بود. نه تاریخ داشت و نه امضا. نامه می‌توانست در هر زمانی نوشته شده باشد.»

بنا بر گزارش یادشده، دادستانی فدرال بیش از دو سال است که پرونده دیپلمات درگذشته را بررسی می‌کند. سخنگوی CH Media گفته است که پس از انتقال جسد به سوئیس "برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مرگ" دستور بررسی‌های لازم به پزشکی قانونی و ارگان‌های صادر شد. بررسی‌ها به دلیل "ظن یک مرگ غیرعادی" انجام شده‌اند اما جزییات دقیق آنها هنوز اعلام نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy