Tuesday, Dec 5, 2023

صفحه نخست » هشدار اروپا: «خطرات امنیتی بزرگ» برای شهروندان در تعطیلات کریسمس امسال

EU.jpgرادیو فردا - کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر هشدار داد که اروپا در تعطیلات کریسمس به دلیل پیامدهای جنگ بین اسرائیل و گروه افراطی حماس با «خطر بزرگ حملات تروریستی» روبه‌رو است.

این هشدار در حالی منتشر شد که سه روز پیش از آن، یک فرانسوی ایرانی‌تبار که به عنوان اسلام‌گرای افراطی نزد نهادهای انتظامی فرانسه شناخته شده و مشخص بود که از اختلال روانی رنج می‌برد، با دو ضربه چکش و چهار ضربه چاقو یک گردشگر آلمانی-فیلیپینی ۲۳ ساله را در نزدیکی برج ایفل به قتل رساند و همسر او را زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا،‌ روز سه‌شنبه با اشاره به این حمله که در پاریس رخ داده، به خبرنگاران گفت: «با جنگ بین اسرائیل و حماس، و دوقطبی شدن این موضوع در جامعه ما، با فصل تعطیلات پیش رو، خطر حملات تروریستی در اتحادیه اروپا وجود دارد.»

او این مطلب را در جریان گردهمایی وزرای کشور اتحادیه اروپا در بروکسل بیان کرد اما به جزئیات اطلاعاتی که منجر به اعلام این هشدار توسط او شده، اشاره‌ای نکرد. دفتر او نیز هنوز به درخواست آسوشیتدپرس برای ارائه جزئیات بیشتر پاسخ نداده است.

ایلوا یوهانسون که حوزه کاری او شامل امنیت و مهاجرت می‌شود اما به خبرنگاران گفت که کمیسیون اروپا ۳۰ میلیون یورو (۳۲.۵ میلیون دلار) دیگر برای کمک به تقویت امنیت در مناطق آسیب‌پذیر، به ویژه مکان‌های مذهبی، اختصاص خواهد داد.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، نیز روز سه‌شنبه حمله نزدیک به برج ایفل را به فرانسه تسلیت گفت و افزود که این حمله نشان می‌دهد «تهدید تروریسم اسلام‌گرا در حال حاضر در اتحادیه اروپا چقدر حاد و جدی است».

او به خبرنگاران گفت: «جنگ در غزه و تروریسم حماس این وضعیت را تشدید کرده است.»

حمله غافلگیرانه گروه حماس به جنوب اسرائیل در روز ۱۵ مهر که در آن حدود هزار و ۲۰۰ اسرائیلی کشته و حدود ۲۴۰ نفر به گروگان گرفته شدند به بمباران شدید نوار غزه از سوی اسرائیل انجامیده و این روند به دوقطبی شدن افکار عمومی در برخی کشورها دامن زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy