Tuesday, Dec 12, 2023

صفحه نخست » آغاز محاکمه محمدحسین دوتایف متهم به جمع‌آوری‌کننده اطلاعات از شبکه «ایران‌اینترنشنال»

12-3.jpgکیهان لندن - ماگومد (محمد) حسین دوتایف تبعه اتریش روز دوشنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذرماه) به اتهام جاسوسی برای گروهی که احتمالاً برای حمله به تلویزیون «ایران اینترنشنال» در لندن آماده می‌شدند، محاکمه شد.

دوتایف اصالتاً اهل چچن روسیه است. وی فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۲) توسط پلیس متروپولیتن لندن بازداشت شد.

این فرد متهم است اطلاعاتی را گردآوری کرده که برای ارتکاب یا تدارک یک اقدام تروریستی مفید بوده است هرچند خودش ادعا کرده که بی‌گناه است. دادستان در جلسه دادگاه اتهامات دوتایف را «تلاش به منظور جمع‌آوری و ضبط اطلاعات برای اهداف تروریستی» اعلام کرد.

بر اساس اظهارات دادستان پرونده، دوتایف با هواپیما از وین به لندن رفت تا در ساختمانی که شبکه «ایران اینترنشنال» آنجا مستقر است اطلاعات جمع‌آوری کند.

خبرنگاران این شبکه قبلاً مواردی از نقض حقوق بشر علیه خود را گزارش داده بودند. دادستان گفته کاری که دوتایف کرده است «شناسایی خصمانه» است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

وی افزود: «اینکه متهم برای جمع‌آوری این اطلاعات به لندن رفته نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی توسط دیگران از قبل در حال انجام بوده است.»

شبکه «ایران اینترنشنال» بعد از تظاهرات ضدحکومتی به دنبال قتل حکومتی «مهسا امینی»‌ در بازداشت «گشت ارشاد» توسط جمهوری اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شد.

دادستان می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد متهم تحت تأثیر دیدگاه‌های مقامات ایران نسبت به ایران اینترنشنال، در تدارک اقدام تلافی‌جویانه علیه شبکه و کارمندان آن بوده است... شواهد دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد متهم با افراد ناشناس ملاقات‌های مداوم داشته است.»

دادگاه می‌گوید متهم «قبل از دستگیری، اقدام به فیلمبرداری از برنامه‌هایی کرده که شبکه ایران اینترنشنال در انتقاد از رژیم ایران خارج از ساختمان این شبکه می‌ساخته است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy