Saturday, Dec 16, 2023

صفحه نخست » شیوع پدیده کبوتر بازی در تهران

یک استاد دانشگاه از شیوع پدیده سگ و گربه و کبوتر بازی در تهران خبر داده است. او با انتقاد از این گرایش‌ها، آنها را ناشی از ناامیدی مردم و راهی برای پر کردن حجم بالای کمبودها دانسته است.
حسین آخانی، استاد دانشگاه تهران با اشاره به "کبوتر بازی" یا "کفتربازی" در پایتخت آن را با نگهداری موش در محیط‌شهری مشابه خوانده و با اشاره به میزان بالای تولید فضولات این پرنده، در مورد خطر شیوع بیماری‌های خطرناک به ویژه برای کودکان هشدار داده است.
او درباره دلایل شیوع "کفتربازی" گفته که "در همه لایه‌ها از پول دار و کم پول، با سواد و بی سواد، موافق و مخالف رژیم دیده می‌شود، تنها تفسیر من این است که جامعه‌ای که به بن بست رسیده است، جامعه‌ای که نومید است، جامعه‌ای که حتی از داشتن یک شادی ساده محروم است، این نوعی پناه آوردن به چند جانور سهل و الوصول ممکن است به او حس وابستگی بدهد.
مهاجرت، تورم، طلاق و گرانی بسیاری از خانواده‌ها را از هم پاشیده است." کبوتر یا کفتربازی از دیرباز در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران رواج داشته است. روزنامه همشهری سال ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت که کفترباز‌ها تقریبا در تمام مناطق پایتخت دیده شده‌اند. حتی مسابقات و شرط‌بندی‌ها خاص خود را هم دارد و هرچقدر کبوتر بیشتر و مرتفع‌تر پرواز کند، قیمت‌گذاری روی آن تا میلیون‌ها تومان بیشتر خواهد رفت.
آخانی در ادامه همچنین به تعیین جرایم در اروپا برای غذا دادن به حیوانات و پرندگان اشاره کرده و گفته است که "غذا دادن به حیوانات و پرندگان کاری غلط و ضد محیط زیست است."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy