Wednesday, Dec 27, 2023

صفحه نخست » خاتمی الان صدبار هم بگوید تکرار می‌کنم هیچ اتفاقی نمی‌افتد

khatami.jpgمرتضی الویری، فعال اصلاح‌طلب به سایت خبرآنلاین گفت: «بنده فکر می‌کنم خاتمی که یکبار کلمه «تکرار» را به کار برد و منجر به شور و هیجان در انتخابات شد، اگر الان صدبار هم کلمه «تکرار» را تکرار کند، یقینا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مردم حد قل تجربیات ۲ انتخابات اخیر را پیش روی خود دارند. بر همین اساس احساس می‌شود که یک قهر فراگیر و عمومی به وجود آمده و اگر چهره مقبولی بخواهد به این عرصه ورود پیدا کند، طبیعتاً خود را قربانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انفعال و سکوت انتخاباتی در اکثریت طیف های اصلاح طلب مشهود است، قانون جدید انتخابات از یک سو و عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی از سوی دیگر نوعی رخوت را به این جریان تزریق کرده است.

در همین راستا، مرتضی الویری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب بر این باور است که اصلاح‌طلبان از انتخابات فاصله گرفتهند و این موضع‌گیری انتخاب اصلاح‌طلبان نبوده بلکه عواملی نظیر قانون انتخابات و رفتار نهادهای انتخاباتی فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان را به آنها تحمیل کردند.

او به سکوت خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی ها نیز اشاره می کند و معتقد است؛ «اگر الان خاتمی صد بار هم کلمه «تکرار» را تکرار کند، یقیناً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

*آقای الویری! در فاصله دو ماه مانده به انتخابات مجلس دوازدهم، ارزیابی شما از رویکرد جریان اصلاحات در انتخابات به چه صورت است؟ آیا اصلاح‌طلبان موضع سکوت و فاصله گرفتن از انتخابات را مدنظر قرار می‌دهند و در راستای بازسازی افکارعمومی و بدنه خود گام برمی‌دارند یا تاکتیک صندوق محوری را در پیش گرفته و منتظر نتیجه احزار صلاحیت‌ها هستند یا ...؟

اگر چه یک فرد اصلاح‌طلب هستم اما در جایگاهی قرار ندارم که از طرف اصلاح‌طلبان اظهارنظر کنم، بنابراین مطالبی که می‌گویم نظرات شخصی خودم است. به اعتقاد بنده اصلاحات انتخابات محور تا اطلاع ثانوی منتفی است چراکه هیچ زمینه‌ای برای حضور اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

وضعیت به نحوی است که بسیاری از اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام در انتخابات امتناع کردند و اکثریت قریب به اتفاق آنهایی هم ثبت‌نام کردند، ردصلاحیت شدند، بنابراین می‌توان گفت که زمینه‌ای برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و اصلاح‌گری از طریق به دست گرفتن مجلس، منتفی است. در این شرایط اصلاح‌طلبان باید منتظر باز شدن فضای مناسبی برای یک انتخابات سالم بنشینند. فعالیت‌های اصلاح‌طلبی در حوزه اجتماعی و اصلاحات جامعه محور تنها راه پیش‌روی اصلاح‌طلبان است.

خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی‌ها نسبت به روند برگزاری انتخابات اعتراض دارند

*با توجه به اینکه به حضور چهره‌ها در انتخابات اشاره کردید، در حال حاضر شاهد سکوت چهره‌‎هایی نظیر خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی‌ها درباره انتخابات هستیم، به نظر شما افراد مذکور سکوت کردند و یا در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده هستند؟

ارزیابی بنده از سکوت خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی‌ها به این ترتیب است که آنها هم نسبت به روند برگزاری انتخابات معترض هستند و احساس می‌کنند شرایط نامساعد است و نهادهای حاکمیتی به اندازه‌ای بد عمل کردند که اگر همه این بزرگواران مردم را تشویق به انتخابات کنند، مردم به همچین تقاضایی لبیک نخواهند گفت.

*منظور شما این است که اگر حتی فردی مانند خاتمی از مردم بخواهد در انتخابات شرکت کنند، مردم لبیک نخواهند گفت؟

بنده فکر می‌کنم خاتمی که یکبار کلمه «تکرار» را به کار برد و منجر به شور و هیجان در انتخابات شد، اگر الان صد بار هم کلمه «تکرار» را تکرار کند، یقیناً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy