Friday, Dec 29, 2023

صفحه نخست » وال‌استریت ژورنال: در مقابل جمهوری اسلامی حمله بهتر از دفاع عمل می‌کند

wsj.jpgتجربه به جمهوری اسلامی نشان داده است که فتنه‌انگیزی فرصت سیاسی ایجاد می‌کند و بزدلی واشنگتن جمهوری اسلامی را جسورتر می‌کند

مقام‌های آمریکایی می‌گویند از ۱۷ اکتبر به این‌سو، ۱۰۳ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است. آمریکا فقط به شمار اندکی از این حملات پاسخ داده و در این پاسخ‌ها، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در این دو کشور را هدف قرار داده است.

تازه‌ترین مورد در ۲۵ دسامبر رخ داد و آمریکا در پاسخ به حمله کتائب حزب‌الله به پایگاهش در عراق که در جریان آن سه سرباز آمریکایی زخمی شدند، سه مکان مورد استفاده این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی را هدف قرار داد. مقام‌های آمریکایی این اقدام را پاسخی متناسب برای جلوگیری از حملات بیشتر و کاهش خطر بروز جنگ تمام‌عیار میان آمریکا و جمهوری اسلامی توصیف کردند.

داگلاس لندن، از موسسه خاورمیانه و استاد دانشگاه جورج تاون، با اشاره به نامتناسب بودن پاسخ آمریکا به این حملات، در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال می‌نویسد جمهوری اسلامی تصور می‌کند با آمریکا درگیر مبارزه داوود مقابل جالوت است. این موضوع در جهان اسلام نمودی پذیرفتنی دارد و به جمهوری اسلامی امکان می‌دهد سرکوب‌های داخلی را توجیه کند. در حال حاضر، جمهوری اسلامی سرعت و دامنه درگیری را دیکته می‌کند. دولت بایدن، که محتاط است تا تنش‌ها تشدید نشود، ژست نظامی صرفا واکنشی‌اش را حفظ کرده است، و به جمهوری اسلامی این تصور را القا می‌کند که در این بازه زمانی می‌تواند در کمال مصونیت، به نیروهای آمریکایی حمله کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy