Saturday, Dec 30, 2023

صفحه نخست » آینده ایران همان آینده غرب است!

ahva.jpgاحمد وحدت خواه - ویژه خبرنامه گویا

ژوئل کوتکین تحلیلگر امور بین الملل در روزنامه دیلی تلگراف در مقاله ای در آستانه سال نوی میلادی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جو بایدن را یک «نویل چمبرلین مجهز به یک آی پد» در قرن حاضر خوانده است.


چمبرلین نخست وزیر بریتانیا از حزب محافظه کار این کشور در فاصله سالهای بین ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۰ میلادی بود که به خاطر سیاست مماشات او در مقابل ظهور آلمان نازی و امضای قرارداد موسوم به «مونیخ» با هیتلر شناخته می شود.


او پس از بازگشت از برلین در پای هواپیما با نشان دادن نسخه ای از این قرارداد به خبرنگاران وقت اعلام کرد «من امروز با قراردادی به بریتانیا بازگشته ام که حافظ صلح اروپا خواهد بود».


تنها چند روزی پس از این ادعا، ارتش نازی ها با حمله به خاک لهستان آتش جنگ دوم جهانی را بر افروخت که کشتار بیش از ۴۰ میلیون انسان را به دنبال خود داشت.

اگر جهان غرب و دموکراسیهای لیبرال آنروز با تنها یک دشمن فاشیست به نام آلمان نازی روبرو بودند، امروز آنها در سه جبهه علیه ارتش متجاوز روسیه در اوکراین، جنگ یک تنه اسراییل با حماس و حزب الله و حوثی ها، و توسعه طلبی ها نظامی و استعماری چین کمونیست در خاورمیانه و آفریقا روبرو هستند.


اما غربی که قرار است در مقابل چنین جبهه ای متشکل از استعمارگران روسی و چینی و ارتجاع تبهکار مذهبی رژیم حاکم بر میهن ما قرار بگیرد نارهبرانی مانند جو بایدن در قالب نویل چمبرلین را در چنته خود دارد که با مماشات و تسلیم پذیری به بهانه پیشبرد سیاست از طریق دیپلماتیک حتی از مقابله جدی با مشتی راهزن دریایی حوثی هم دوری می جوید.


به عبارت دیگر، ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که نبود یک رهبری مصمم غربی در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده تمدن نوین انسانی در مقابل دیکتاتوریهای خونین لنینی و دینی، هر تلاش برای صلح جهانی جز با بروز جنگهای ویرانگر بیشتر در آینده روبرو نخواهد شد.


و با توجه به همسویی رژیم جمهوری اسلامی با کمپ دشمنان تمدن غربی، آینده ایران ما به بقای این تمدن وابسته شده است!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy