Tuesday, Jan 2, 2024

صفحه نخست » بمب سیاسی جدیدی برای مردم رزمنده و شجاع ایران، مهرزاد نکوروح

Mehrzad_Nekourouh.jpgهمراه با حواس پرتی رسانه ها‌ و اپوزیسیون به شدت پوپولیست ما


۱. قبل از هرچیز در مقدمه یادآوری کنیم چه‌ها بر سرمان آمد:

اولین خودزنی وسیع در جنبش مهسا:

در روزهای داغ اعتراضات خیابانی و جنبش انقلابی مهسا، مردم در خیابانها کشته میشدند که اپوزیسیون دانای ما درگیر بحث بر سر این بود که آیا این جنبش است یا قیام یا شورش یا انقلاب...؟

۲. ‌ در چنین روزهای داغی، همه چشم‌ها و امیدهای معدود آگاهان به فراخوان مردم به خیابانها بصورت میلیونی بود تا جوانان و زنان و مردان غیوری که در خیابانها جلادی میشدند، پشتیبانی گردند، و خصوصا مردم بر جلادان ج ا پس از ۴۳ سال ستم فزاینده فائق آیند.

۳. در همان روزهای فریاد و آتش و خون، ورزشکاران در میادین متعدد و جلوی دوربین‌ها شجاعت‌ها کردند.. ‌. صدای انقلاب، جهان را به لرزه درآورد و حال آنکه حتی سران ج ا چنان قافیه را باخته میدیدند که مجبور به "واردات" نیروهای عرب برای سرکوب ایرانیان میگشتند... در خارج از کشور صداهای تفرقه و سهم خواهی عجیبی آغاز شد. و اتاق‌های خیانت و جنایت آخرین اهرم‌های خود را با نا امیدی و فرسودگی بکار می‌انداختند.

۴. در چنین روزهایی، رسید موعد جام جهانی فوتبال. گویا تاخیر و تغییر تاریخ‌ها در جام جهانی بنفع مردم ایران رخ داده بود. اما تیم ملی که از آخرین تفریحات و شادی‌های ملی و بهانه‌های اتحاد ملی و حضور جسورانه مردم علیه حاکمیت در خیابانها بود، بیکباره سوژه اول پروپگاندای کلیه رسانه‌های پوپولیست و وابسته پارسی زبان شد: تیم ملی و جام جهانی میتوانست فرصت و خصوصا بهانه‌ای برای ریختن به خیابانها باشد ولی در کمال ناباوری، بیکباره تیم ملی شد "تیم آخوندها و تیم جمهوری اسلامی"!!

جمهوری اسلامی که توانسته بود با سران کشور قطر، برگزار کننده جام جهانی، مذاکره کند تا انقلابیون ایرانی را بشدت ساکت و سرکوب کند، گویا پشت پرده با رسانه‌های پوپولیست هم مذاکره کرده بود تا عجیب ترین خودزنی مردمی راه بیافتد.

۵. و هیچ رسانه‌ای مقاله اعتراض ما به این روند را منتشر نکرد! و هیچکدام از سیاسیان اپوزیسیون بر مقام "همبستگی ملی" و استفاده صحیح از این "فرصت تاریخی و استراتژیک" جام جهانی برای قیام میلیونی مردم، اقدام و مصاحبه نکرد و پیامی نداد و مقاله‌ای ننوشت!

۶. بله هموطن، اینبار چه بر سر ما آوردند که باز نفهمیدیم از کجا خوردیم؟

بخش بسیار عظیمی از مردم در هیجان شدید جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، بیکباره و برای اولین بار در تاریخ ایران، به تیم ملی کشور پشت کردند حال انکه:

۷. بازیکنان زیر فشار شدید امنیتی و اطلاعاتی‌های ج ا و علیرغم تمام تلاش‌های ج ا و حتی پروپاگاندای بشدت منفی رسانه‌ها، بصورت نمادین از خواندن سرود ج ا جلوی دوربین‌های تماشاگران میلیاردی سراسر جهان خودداری کردند. و حتی با دستبندان سیاه بنشانه عزاداری، دست به آسمان بلند کردند و پیام انقلاب مردم ایران را به کل مردم جهان رساندند!

۸. جهان از بازیکنان تیم ملی سپاسگزاری و تقدیر کرد ولی مردم ایران ایشان را نفرین کردند!

حال آنکه

ـ ماه‌ها بود که فوتبالیست‌ها و ورزشکاران رشته‌های متعدد با حرکات نمادین انقلابی بودن خود را مرتبا اعلام میکردند.

ـ چنانچه دو تیم بزرگ تهران و تیم‌های شهرهای دیگر حرکات نمادین متعددی کردند و جریمه‌ها و تهدید‌ها شدند...

ـ هیچ بازیکنی در آن روزها در زمین شادی نمی‌کرد و و و

۹. یک سال و نیم بعد از آن ماجراهای عجیب خودزنی، چند روز پیش در سوتی جدیدی در تلویزیون ج ا، شواهد ارزنده‌ای فاش شد.

ـ سعید عزت اللهی بنام تمام بازیکنان تیم ملی درباره مجوز واردات خودرو گفت:

ـ "با توجه به شرایط سختی که مردم داشتند هیچوقت به خودمان اجازه ندادیم درباره این مسئله حرفی بزنیم
ـ مردم احساسی...
ـ ما از خود شما مردم بودیم و هستیم
و رانتی نگرفتیم
ـ بعضی از رسانه‌ها از احساسات مردم سو استفاده کردند و باعث شدند تیم ملی مقابل مردم قرار بگیرد (منظور وی رسانه‌های ج ا نیست!)
ـ مجوزها: نه ربطی به جام جهانی داشت نه... بلکه بعد از بازی با عراق، یک سال و نیم پیش از جام جهانی، پاداشی در نظر گرفته شد و بجای پاداش مجوزهای واردات خودرو را دولت بما داد"

۱۰. اینجا جا دارد اشاره‌ای کنیم به سیستم اقتصادی ج ا که از چهل سال پیش بجای دادن حق و حقوق، مجوز نوعی قاچاق می‌دهد! قاچاقی که خود با ممنوع کردن واردات، راه انداخته، تا با سو استفاده از این حق انحصاری، ج ا کل اقتصاد ایران را در عرض ۴۴ سال قبضه و غارت کند!

۱۱. در حقیقت پاداشی در تمام جهان برای بازیکنان جام جهانی و بخصوص برای فوتبالیست‌ها و رشد فوتبال آن کشور، از طرف فیفا به فدراسیون واریز میگردد که مبلغ هنگفتی است ولی ج ا بخش عظیمی از این پاداش و کمک‌ها را همیشه بباد داده چنانچه برای قرارداد "ویلموتس"، در مقدماتی همین جام جهانی، بیش از ۶ میلیون یورو را یکجا آتش زدند!!

و بنا بر این داده‌ها، ج ا در ازای این پاداش نقدی فیفا که به حساب بانکی ارزی فدراسیون ریخته شد، فقط یک مجوز به بازیکنان داد که برخی حتی از آن استفاده نکردند!

به عبارت دیگر، دزدی جدید دولتی ج ا، با مدیریت شخص رئیس جمهور، از جیب همه ما و از جیب جوانان این سرزمین، این وسط کلا فراموش شد!

زیرا خبرنگاران پوپولیست ما حواسشان بطرز عجیبی کلا بجای دیگری است:


۱۲. عزت الهی، جوان ۲۷ ساله ادامه داد:
ـ "بازیکنان و کادرفنی تیم ملی دخل و تصرفی در مطرح کردن موضوع واردات خودرو نداشتند"

۱۳. و اما رسانه‌های پوپولیست و وابسته یکسال پیش چه کردند:
بشدت پروپاگاندا راه انداختند که "این تیم ملی ما مردم نیست" تا در نتیجه مردم را از احتمال بیرون ریختن میلیونی به خیابانها به این "بهانه" در روزهای جنبش انقلابی محروم نمایند.

۱۴. و ج ا که بشدت در هراس و دستپاچگی برای کنترل و گذر از جام جهانی بود، نمی‌توانست بهتر از این عملکرد آرزو نماید.

نتیجه این عملکرد، در درازمدت، ماندن ج ا بر مسند حکومت میباشد. و مردم، نه تنها خودزنی کردند بلکه متفرق شدند و خیابانها را خالی کردند و همچنین فوتبالیست هایی که در تمام بازیهای آن روزها برای جنبش فعالیت‌های آشکار در استادیوم‌ها و در فضای مجازی کرده بودند را، به شدت و با بی رحمی سرزنش کردند و دشنام و پیام دشمنی برایشان فرستادند.


ولی چرا خودزنی ادامه دارد؟

۱۵. و اما، بلافاصله پس از مضاحبه عزت الهی مقاله‌های نهی و نفی قارچ وار همه جا روییدند. در این میان به آنالیز مقاله پیام یونسی پور، خبرنگار حرفه‌ای و شناخته شده "ایران وایر" که در کلیه رسانه‌ها می‌خوانید و میشنوید، میپردازیم:
این رسانه در صفحه اصلی سایت خود، در حمله‌ای شدید اللحن به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، با تیتر "بخشیدن پاداش فیفا به فقرای مراکش، عربده‌کشی برای واردات خودرو" بتاریخ ۷ دی ۱۴۰۲ نوشت:

"سعید عزت‌الهی گفته چون دولت نمی‌توانست به «پاداش دلاری فیفا» دسترسی داشته باشد، پاداش بازیکنان را از طریق حواله واردات خودرو تامین کرد"

۱۶. البته سخنان عزت الهی دقیقا چنین نبود!
و ما ویدئو این مصاحبه را منتشر کردیم تا مخاطب اگاه با دقت بتواند خود به قضاوت بنشیند.

۱۷. اولا هدف حقیقی از حملات بی رحمانه این رسانه چیست؟
آیا بازیکنان تیم ملی، نمایندگان منتخب مردم هستند که باید اینچنین همه زندگی و درآمد و تفکراتشان زیر ذره بین عمومی قرار داد؟
تا اگر لکه‌ای بر لباس‌شان یافت شود، مورد تهاجم و مواخذه خبرنگاران و خوانندگان قرار گیرند؟

۱۸. این رسانه اتفاقا خود را مخالف رژیم ج ا اعلام میدارد. ولی آیا هدف ما مردم، امروز، اتحاد حداکثری و آگاهانه مقابل ج ا نیست؟ بنابراین هدف ما جذب کلیه نیروهای مردمی و مردم سالار نیست؟

یا شاید فوتبالیست‌ها و ورزشکاران و هنرمندان و... را که در مواردی طبق خواست افراطی چنین خبرنگارانی عمل نکردند و نکنند، را می‌خواهیم به دادگاه‌‌های افراطی و کمونیستی بکشیم که "چرا پول و در آمدی که از جیب مردم‌ ندزدیدید را نخواستید مثل بازیکن مراکشی" (که تمام عمر حرفه ایش را در بهترین تیم‌ها بازی کرده و درآمدهای کلان داشته)، "به فقرا ببخشید؟ ".
و "بنابراین" نتیجه کلی بگیریم که همه عملکردهای همه بازیکنان تیم ملی کثیف است!

۱۹. ولی چرا این موضوع که خود این خبرنگار و رسانه از کجا درآمد دارند و به کجاها پول خود را "می‌بخشند"، مشخص و "عمومی" نباشد؟

۲۰. این ادبیات تهاجمی و این روش و روند بنابراین بیشتر به پوپولیسم و عوام فریبی عجیبی شباهت دارد که اهداف اولیه و آخرین آن مشخص نیستند.

۲۱. اگر هدف خبرنگاری است که نقش اول خبرنگار مگر بی طرفی و رساندن اخبار به مردم نیست؟
پس مواخذه بی رویه و بسیار تند فوتبالیست‌ها که اغلب از دل مردم بر آمده‌اند چیست؟

۲۲. معیار فوتبالیست شدن در تیم ملی نه دانش نه تحصیلات نه حتی فرهنگ وی میباشد. نماینده مردم هم نه بوده و نه خواسته‌اند بشوند. فوتبالیست تیم ملی ما فقط مانند علفی یا گلی (انتخاب با شما مخاطب) در جنگل ایران روییده و بدون امکانات، برخلاف انچه تقریبا در کلیه کشورهای جهان می‌گذرد، رشد کرده.

۲۳. کشورهای دیگر اکثرا سرمایه گذاری کلانی روی فوتبالیست‌ها و ورزشکارانشان میکنند، از جمله همین مراکش که ایشان مورد مقایسه بسیار گسترده‌ای با تیم ملی ما قرار داده:
کلیه بازیکنان تیم ملی مراکش در بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنند. و با بزرگترین تیم‌های جهان بازی‌های تدارکاتی دارند. پس هدف این خبرنگار از مقایسه تیم‌های ایران و مراکش بدون یادآوری این واقعیات چیست؟

۲۴. آیا آقای یونسی پور خودشان در عمرشان ورزش کرده‌اند که استدلال هایی در حد انچه از احمدی نژاد و خامنه‌ای و... سراغ داریم، به مخاطب ارائه می‌دهند تا مردم را به نفرت عجیب و بی پایه‌ای از بازیکنان تیم ملی هدایت کنند؟

بله هموطن، بازیکنان تیم ملی ما، فقط بخاطر خوب فوتبال بازی کردن و انتخابشان توسط مربی و مربیان علیرغم سیستم و مدیریتی فجیع و بشدت عقب مانده و فاسد، انتخاب شده‌اند و با وجود این معضلات توانستند برابر تیم‌های قدرتمندی نمایشی ارائه دهند: قضاوت باشد با مخاطبین ولی فقط یادآوری کنیم که تیم ملی ولز را شکست دادند و با تیم ملی آمریکا بازی برابری کردند... و حتی به انگلستان بسیار قدرتمند، علیرغم شرایط روحی بسیار سخت، ۲ گل زدند تا تیم‌انگلیس از خط دفاع خود ناراضی گردد... و یادآوری کنیم که همین بازیکنان با یک مربی درجه ششمی توانستند غیورانه از مقدماتی صعود کنند و باعث شادی و دلگرمی مردم گردند و و و

۲۵. ولی این نوع مقالات و حملات با این حد سو گیری و این اندازه بی عدالتی، چه هدفهایی را دنبال می‌کنند؟
آیا بر این خبرنگار نوعی پنهان است که این بازیکنان انگیزه‌ای برای بازیهای فوتبال جام جهانی نداشتند؟
و بخاطر مردم، چون خودشان از مردم هستند، در همین جام‌ جهانی تا همین مصاحبه در تلویزیون ج ا چه فشارهای روحی که نکشیدند و نمی‌کشند؟
یا آیا هدف این خبرنگاران فرار کلیه ایرانیان از ایران است؟

۲۶. مثل کلیه شطرنج بازان و کشتی گیران و رزمی کاران و و و... که کاسه تحملشان لبریز شد و حال زیر پرچم‌های آمریکا و فرانسه و آلمان و سوئد و... قهرمان می‌شوند؟ و پول‌های بیشتر می‌سازند و مورد احترام جهان و مردم آن کشورند؟ ‌!

۲۷. حال برگردیم به "حکیم زیاش" که این خبرنگار از او با آب و تاب بی حد نوشته تا بازیکنان خودمان را اینچنین تخریب کند:
آیا این خبرنگار حرفه‌ای شناخته شده که همه جا مطالبش را یافت می‌کنیم، تحقیق کوچکی در اینترنت نکرده تا ببیند که حقوق سالانه این فوتبالیست معروف مراکشی ۶ میلیون یورو در سال است؟؟ و در تیم بسیار معروف و ثروتمند چلسی حقوق ماهانه وی ۵۰۰ هزار یورو میباشد؟
حال انکه سعید عزت‌الهی در دسته دوم و حال در تیم ماقبل آخر لیگ دانمارک بازی می‌کند و حقوق ماهانه‌اش بین ۳ تا ۱۰ هزار یورو طبق سایت‌های اینترنتی و سایت فیفا بوده و میباشد!

۲۸. پس انتقادات شدید اللحن و تخریبی این رسانه فقط بُعد پوپولیستی و مردم فریبی برای ایجاد انزجار مردم از تیم ملی را دارد.
یا اگر هدفی برای آگاهی سازی دنبال می‌کند، در اینصورت این هدف گم شده کدام است و کجا؟
چنانچه ما مطلب هر دو طرف را منتشر کردیم.
ولی چرا باید بنویسیم "هردو طرف"؟
زیرا این خبرنگار و رسانه، گویا کار رسانه‌ای نمیکند بلکه در مقام تخریب فوتبالیست‌های ایرانی، حتی با مغلطه، دروغ و حیله ورزی و غرض و کینه توزی، "فعالیت" و "پروپاگاندا" می‌کند:

۲۹. چنانچه سامان قدوس، فوتبالیست تیم ملی، در سوئد بزرگ شده، و از تیم ملی فوتبال سوئد چشم پوشید تا برای تیم ملی ایران بازی کند: آیا هدف او هم کمک به ج ا بوده یا نیاز به رانت واردات اتومبیل داشت؟ یا جلادان ج ا را به سوئد و حتی به ایران و ایرانیت خود ترجیح داده؟

۳۰. چطور همین خبرنگار یادآوری نمی‌کند که همین بازیکنان در تمام طول جنبش مهسا "شادی نکردند" و علیرغم همه ریسک‌های فجیع برای خود و خانواده‌شان، طرف مردم را گرفتند؟ و چطور ایشان مصاحبه‌های تیم‌های استقلال و پرسپولیس را فراموش کرد؟ و و و...

۳۱. یا شاید باید از خود سئوال کنیم که آیا هر دو، این خبرنگار و این فوتبالیست، این رسانه و این بازیکن تیم ملی، که البته ظاهرا خدمات همین فوتبالیست و فوتبالیست‌ها و حس ملی ایشان و وفاداری‌شان به ایران و مردم ایران و حتی سطح آگاهیشان بیشتر و بالاتر از این رسانه و این خبرنگاران است،
بخش عظیم خطاهایشان نتیجه فرهنگ فاسد تزریق شده به مردم توسط سران کشور در ۴۰ سال و حتی ۱۰۰ ساله اخیر ما نیستند؟

۳۲. و کدام رسانه یا رسانه هایی وزنه چنین رسانه‌های پوپولیستی را متعادل می‌کنند؟
و اصلا کدام رسانه‌های فارسی زبان پوپولیست نیستند؟ و بیطرفانه راه دمکراسی را نشان می‌دهند؟
و این چنین حقایقی را با همین صراحت بیان میکنند؟
یا این مقاله را منتشر و بازنشر می‌کنند؟

۳۳. و آیا بجای جنگ و خودزنی، نباید بفکر چراها و ایجاد تفاهم باشیم تا بدون خود فریبی و مردم فریبی، بفکر آینده‌ای روشن تر بیافتیم؟
تا از روند نابودی کامل که ج ا بر ما تحمیل میکند خارج شویم؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لینک مصاحبه :
https://video.varzesh3.com/video/320464

مقاله پیام یونسی پور، خبرنگار "ایران وایر" :
https://iranwire.com/

این‌ویدئو بخشی از سریال مستند بنام
Captains of the World
(کاپیتان های جهان)
است که شبکه جهانی
Netflix
در حال حاضر از خاطرات جام جهانی فوتبال پخش میکند و در این بخش به تیم‌ ملی ایران میپردازد
https://t.me/populismir/1357

بدون سانسور و با چشم بی طرف، یک نظریه رسانه های بین المللی را در این‌ ویدئو را ببینید و تیم ملی ایران و عملکرد انرا از نگاه این سریال مشاهده کنید "بنام خداوند رنگین کمان"

سعی نمایید گفته ها و ناگفته های فراوانی که تاریخ به آنها خواهد پرداخت را از امروز با چشم های باز مشاهده کنید

یادآوری: تلویزیون های پارسی زبان متعددی در خارج از کشور، در روزهای جام جهانی ایرانیانی را نشان می‌دادند
که در بارها و کافه های آمریکایی از شکست تیم ملی بشدت خوشحالی میکردند !


لینک کانال پوپولیسم، مانع دمکراسی :
https://t.me/populismir



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy