Wednesday, Jan 10, 2024

صفحه نخست » هجوم افراد مسلح به برنامه زنده تلویزیونی

10-7.jpgپس از اینکه دانیل نوبوآ، رئیس‌جمهوری اکوادور روز گذشته در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد، افراد مسلح، سه‌شنبه ۱۹ دی، به محل پخش زنده تلویزیون «سی‌تی» در شهر گوایاکیل هجوم بردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای پلیس ۳۰ دقیقه پس از حضور افراد مسلح در پخش زنده به استودیو تلویزیون رسیدند اما موفق به بازداشت آن‌ها نشدند.

ارتباط این حمله با فرار قاچاقچیان مواد مخدر از زندان‌های اکوادور در این هفته هنوز مشخص نیست اما رئیس‌جمهوری اکوادور پس از این هجوم حکومت نظامی اعلام کرد. خوزه ماسیاس ویامار،‌از سران مافیای مواد مخدر اکوادور و رئیس گروه «لوس‌ چونروس»، یکشنبه ۱۷ دی، از یک زندان فوق‌امنیتی در شهر گوایاکیل فرار کرد.

او که با نام «فیتو» شناخته می‌شود متهم به شکل‌دهی «جرایم سازمان یافته» از جمله قاچاق مواد مخدر و سرقت است. پس از فرار فیتو از زندان نزدیک به ۴۰ زندانی دیگر در ساعات اولیه روز سه‌شنبه از زندان دیگری در شهر ریوبامبا فرار کردند. افراد مسلح دست‌کم هفت نیروی پلیس را از روز دوشنبه در این کشور ربوده‌اند.

پلیس این کشور اعلام کرده است،‌ در جریان هجوم مسلحانه روز سه‌شنبه به تلویزیون سی‌تی، آسیبی به کارکنان تلویزیون وارد نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy