Saturday, Jan 13, 2024

صفحه نخست » "کاسۀ صبر ما در قبال تهران در حال لبریز شدن است"

uk.jpgرادیو بین المللی فرانسه - همزمان با بمباران مجدد یکی دیگر از پایگاه‌های حوثی‌های یمن توسط ارتش آمریکا، وزیر دفاع انگلستان، گرانت شاپس، در هشداری به ایران از این کشور خواست که به فعالیت‌های مخرب نیروهای نیابتی‌اش در منطقه خاتمه دهد. او گفت که کاسۀ صبر جهان در قبال فعالیت‌های بی ثبات‌کنندۀ تهران در منطقه در حال لبریز شدن است و جمهوری اسلامی ایران باید موضعی صریح و شفاف در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندۀ نیروهای نیابتی‌ خود در خاورمیانه اتخاذ کند.

وزیر دفاع انگلستان که این سخنان را در مصاحبه با "دیلی تلگراف" ایراد می‌کرد گفت که پیام او به تهران این است که جمهوری اسلامی باید به فعالیت‌های مخرب نیروهای نیابتی اش از جمله در لبنان، عراق و سوریه خاتمه دهد، زیرا کاسۀ صبر جهان در حال لبریز شدن است.

***

کیهان لندن - جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه) گفت حمله به حوثی‌ها در یمن یک پیام به جمهوری اسلامی بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن که به بازدید یک مرکز کسب و کار کوچک در آلِن‌تاون در ایالت پنسیلوانیا رفته بود، در پاسخ درباره اینکه «آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران قرار دارد» پاسخ داد: «نه. [جمهوری اسلامی] ایران جنگ با ما را نمی‌خواهد.»

وی گفت: «من پیام را به [رژیم] ایران رسانده‌ام. اطمینان دادم اگر حوثی‌ها به این رفتار ظالمانه ادامه دهند، به آنها پاسخ خواهیم داد... آنها می‌دانند نباید کاری انجام دهند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy