Wednesday, Jan 17, 2024

صفحه نخست » یک مقام ارشد سپاه کشته شد

17-4.jpgدر پی حمله مسلحانه، حسینعلی جاودان‌فر،‌ جانشین سابق سپاه سراوان کشته شد

ایران اینترنشنال - سایت حال‌وش و گزارشگران بلوچ گزارش دادند روز چهارشنبه «سرنشینان یک خودروی لباس شخصی سپاه پاسداران» از سوی افرادی مسلح در محور زاهدان-خاش هدف حمله قرار گرفتند. خبرگزاری تسنیم،‌ وابسته به سپاه تایید کرده حسینعلی جاودان‌فر، جانشین سابق سپاه سراوان در این حمله کشته شده است.

***

تسنیم: یک مقام ارشد سپاه به شهادت رسید

سرهنگ پاسدار حسینعلی جاودان‌فر که در بازگشت مأموریت اداری بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

دقایقی پیش، در یک اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به نام سرهنگ پاسدار حسینعلی جاودان‌فر که در بازگشت مأموریت اداری بود، در جاده خاش به زاهدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

جیش‌ العدل مسئولیت ترور یک سرهنگ سپاه در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت

رادیو زمانه - گروه جیش العدل، یک روز پس از بمباران موشکی و پهپادی خانه‌های اعضایش در پاکستان، مسئولیت قتل یک سرهنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قبول کرد. ساعاتی پیش از انتشار بیانیه جیش العدل، رسانه‌های نزدیک حکومت جمهوری اسلامی از جمله تسنیم اعلام کردند سرهنگ حسینعلی جاودان‌فر در جاده خاش به زاهدان هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. برخی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که دو نفر دیگر همراه این سرهنگ سپاه بودند و آنها هم کشته شده‌اند. از جمله خلیل‌الله بلوچی، کنشگر بلوچ، در ایکس نوشت: «ساعتی قبل سرهنگ حسینعلی جاودان‌فر و دو نفر از همراهانش در محور زاهدان توسط افراد ناشناس موردحمله مسلحانه قرار گرفته و جان باختند.»
خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت ایران اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. سازمان حقوق بشری حال وش که در حوزه مسائل سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند، سمت این سرهنگ سپاه را «جانشین سابق سپاه سراوان» اعلام کرد. خبرگزاری انتخاب سمت او را به‌نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق، «مسوول مرکز آفرینش‌های هنری سپاه سلمان» خواند. انتخاب همچنین نوشت که یک روز پیش از این ترور، چند نفر همراه با اسلحه در مرز پاکستان و ایران ره‌گیری شده‌اند و یک نفر از آنها جان باخته است. جیش العدل در بیانیه خود نوشت که نیروهای «واحد اطلاعات و امنیت سازمان جیش العدل غروب امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه، با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق و اجرای یک عملیات حساب شده موفق شدند جانشین فرمانده سپاه سراوان را به همراه دو تن از محافظانش در مسیر خاش به زاهدان مورد هدف قرار بدهند». این گروه شبه‌نظامی دو کشته دیگر را محافظان جاودان‌فر خواندند و افزود: «جانشین فرمانده سپاه سراوان... با یک دستگاه پژو ۴۰۵ شخصی در حال تردد بود اما با این وجود شناسایی شد و به همراه دو تن از محافظانش از پای درآمد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy