Thursday, Jan 25, 2024

صفحه نخست » "میشل اوباما رقیب ترامپ خواهد بود نه بایدن"

biden.jpgبه ‌باور نویسنده نیویورک ‌پست، جو بایدن در ماه‌های آینده به‌گونه‌ای رفتار و اقدام خواهد کرد که گویی نامزد اصلی حزب است، در ‏حالی که این طور نیست

ایندیپندنت فارسی - هم‌زمان با ادامه پیروزی‌ها و پیشتازی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در انتخابات‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های آمریکا برای معرفی نامزد نهایی این حزب، گزارش‌هایی منتشر شده است حاکی از آنکه ممکن است فرد دیگری غیر از جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، نماینده حزب دموکرات در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال در برابر ترامپ باشد.

سیندی آدامز، یادداشت‌نویس نشریه نیویورک‌پست، در گزارشی که روز دوشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن‌) منتشر شد نوشت میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئيس‌جمهوری اسبق آمریکا، ممکن است به‌جای بایدن از طرف حزب دموکرات وارد رقابت با ترامپ شود. به‌نوشته این تحلیلگر، میشل اوباما احتمالا کارش را از همین حالا آغاز کرده است. راجر جی استون، مشاور قدیمی ترامپ، نیز پیش‌بینی مشابهی کرده است.

به‌ نوشته نویسنده نیویورک‌ پست، طرح انتخاباتی دموکرات‌ها ممکن است این باشد که در ماه مه، تقریبا چهار ماه دیگر، بایدن اعلام کند از نامزدی دوباره برای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود صرف‌نظر می‌کند. سپس، در ماه اوت، در نهایت دموکرات‌ها میشل اوباما را به‌عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی کنند. به‌ نوشته سیندی آدامز، او اطلاعاتش را از منابعی به‌ دست آورده است که معمولا کمتر در اختیار رسانه‌ها قرار دارد.

به‌ نظر نویسنده نیویورک‌پست، جو بایدن در ماه‌های آینده طوری رفتار و اقدام خواهد کرد که گویی نامزد اصلی حزب است، در حالی که این طور نیست.

روزنامه نیویورک‌تایمز و برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی نیز پیش‌تر درباره احتمال جایگزینی بایدن با بانوی نخست اسبق آمریکا گزارش‌ها یا گمانه‌زنی‌‌هایی منتشر کرده‌اند.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت نیوهمپشایر توانست نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی را که تنها رقیب بازمانده‌اش در حزب‌ است شکست دهد. این دومین پیروزی کارزار انتخاباتی ترامپ بعد از پیروزی قاطع هفته گذشته در ایالت آیووا بود.

خود ترامپ نیز یک روز قبل از برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نیوهمشایر در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌ نیوز پیش‌بینی کرد که بایدن در نهایت از گردونه رقابت‌ها خارج خواهد شد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

همچنین، ترامپ بعد از برگزاری انتخابات نیوهمشایر گفت به‌نظر لازم است نیکی هیلی هم از ادامه کارزار انتخاباتی‌اش در برابر او صرف‌نظر کند.

میشل اوباما پیش‌تر در گفت‌وگویی پادکستی اذعان کرده بود که از فکر بازگشت دوباره ترامپ به کاخ سفید وحشت‌زده است و این موضوع و مسائل مرتبط خواب او را به هم زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy