Thursday, Jan 25, 2024

صفحه نخست » ایرج جمشیدی، روزنامه‌نگار باسابقه، درگذشت

25-3.jpgصدای آمریکا - ایرج جمشیدی، از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران اقتصادی در ایران، روز پنجشنبه پس از تحمل یک دوره بیماری در ۷۴ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

او در راه‌اندازی روزنامه‌هایی مثل اخبار اقتصاد، ابرار اقتصادی و آسیا نقش داشت. ابرار اقتصادی در دهه ۷۰ خورشیدی پرتیراژترین روزنامه اقتصادی تاریخ ایران نام گرفت.

ایرج جمشیدی، که نام کامل او رحمت‌الله جمشیدی لاریجانی بود، در سال ۸۲ بعد از انتشار عکسی از مریم رجوی در صفحه اول روزنامه آسیا بازداشت شد و حدود ۴۰۰ روز زندانی بود. وی در آن پرونده با وثیقه در مرداد ۱۳۸۳ آزاد شد و پرونده نیز مختومه شد.

او در سال ۹۶ هم مدتی در تهران بازداشت شد. نوید جمشیدی همان زمان درباره بازداشت پدرش به صدای آمریکا گفت ماموران امنیتی چهارنفر بودند که با یک مامور کلانتری آقای جمشیدی را بازداشت کردند.

نوید جمشیدی سال گذشته در پی مصاحبه با یکی از برنامه‌های صدای آمریکا در روزهای آغازین اعتراضات سراسری (دوم مهر ماه) بازداشت شد و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد.

آقای جمشیدی در منزل خود در تهران از سوی سرویس‌های امنیتی ایران دستگیر شده بود، اما دلیلی برای بازداشت وی اعلام نکردند. ماموران به زور وارد خانه این روزنامه‌نگار شدند و لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و یادداشت‌های او را ضبط کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy