Saturday, Mar 2, 2024

صفحه نخست » محمد خاتمی رای نداد + واکنش رئیس جبهه اصلاحات

khatami.jpgرادیو فردا - موضوع رای محمدخاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در رسانه واکنش‌هایی در پی داشته است.

آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، شامگاه جمعه تایید کرد که محمد خاتمی در انتخابات ۱۴۰۲ شرکت نکرده است. این نخستین بار است که محمد خاتمی در انتخابات شرکت نمی‌کند.

خانم منصوری نوشته بود: «پایان زمان رأی گیری انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و سید محمد خاتمی در این انتخابات رأی نداد. او قبلا نیز از راهبرد جبهه اصلاحات ایران در این انتخابات حمایت کرده بود.»



ابتدا خبرگزاری برنا در کانال تلگرامی خود خبر داد که محمد خاتمی روز جمعه در انتخابات شرکت کرده است. اما ساعاتی بعد این خبرگزاری به دلیل انتشار این خبر درباره رای دادن محمد خاتمی در انتخابات پوزش خواست و نوشت این خبر صحت ندارد و رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی «تا این لحظه در انتخابات شرکت نکرده است.»

این در حالی است که در ماه‌های اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بارها در سخنرانی‌های خود، بدون اشاره به نارضایتی‌ها و سرکوب گسترده معترضان، خواستار مشارکت گسترده در انتخابات شده بود.

انتخابات روز ۱۱ اسفند نخستین انتخابات پس از اعتراض‌های سراسری «#زن_زندگی_آزادی» است که در جریان آن صدها تن به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و انتظامی کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy