Saturday, Mar 2, 2024

صفحه نخست » افزایش قیمت دلار یک روز پس از برگزاری انتخابات

dollar.jpgایران وایر - روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ و به دنبال برگزاری انتخابات در ایران قیمت ارزهای خارجی بار دیگر افزایش یافت و رکوردهای تازه‌ای را ثبت کرد.

مرور وب‌سایت‌های اطلاع رسانی طلا و ارز نشان می‌دهد که قیمت هر دلار آمریکا در نخستین ساعات مبادلات روز شنبه به ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به قیمت آخرین ساعات روز پنج‌شنبه، حدود سه درصد افزایش نشان می‌داد.

قیمت یورو، پول واحد اتحادیه اروپا نیز در نخستین ساعات معاملات امروز در بازار تهران از ۶۵ هزار تومان عبور کرد.

در اولین ساعات معاملات روز شنبه قیمت پوند انگلیس نیز وارد کانال ۷۶ هزار تومان شده و دلار کانادا نیز به آستانه ۴۴ هزار تومان رسید.

قیمت دلار آمریکا پیش از این و در روز سه‌شنبه هشتم اسفند با حدود ۹۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، از ۵۹ هزار تومان عبور کرده بود. در روز نهم بهمن ماه امسال نیز قیمت دلار به دنبال حمله شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی به پایگاه سربازان آمریکایی در اردن افزایش یافته و از ۵۸ هزار تومان عبور کرده بود.

امروز همچنین قیمت انواع سکه طلا در بازار ایران نیز افزایش یافت و قیمت سکه جدید موسوم به امامی تا ظهر شنبه به حدود ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بازار ارز و طلا در ماه‌ها و سال‌های اخیر در ایران با نوسانات فراوانی روبه‌رو است. موضوعی که بسیاری از کارشناسان آن را ناشی از ناکارآمدی سیستم و حاکمان در اداره کشور می‌دانند که جامعه ایران را با بحران‌های درهم‌تنیده‌ای درگیر کرده است.

در هفته‌های پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش دوباره قیمت ارزهای خارجی هشدار داده و بسیاری از شهروندان برای جلوگیری از نابود شدن اندک دارایی‌هایشان به خرید ارز و طلا رو آورده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy