Monday, Mar 4, 2024

صفحه نخست » تجمع اعتراضی مردم اصفهان به لغو کنسرت علیرضا قربانی، واکنش وزارت ارشاد

tajamo.jpgرادیو فردا - ساعاتی مانده به برگزاری کنسرت علیرضا قربانی، خواننده ایرانی، در اصفهان ستاد «امر به معروف» این استان در بیانیه‌ای به این کنسرت و وزارت ارشاد تاخت و سرانجام اجرای این کنسرت لغو شد.

کنسرت علیرضا قربانی قرار بود شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند در اصفهان برگزار شود. در روزهای گذشته خبرهایی درباره احتمال لغو این کنسرت به‌دلیل حضور «نوازندگان زن» منتشر شده بود.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد شهروندان در مقابل محل برگزاری کنسرت جمع شده‌اند و علیه مسئولان شعار می‌دهند.

مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد پس از واکنش‌ شهروندان به لغو این رویداد فرهنگی اعلام کرد کنسرت علیرضا قربانی از شب سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه، در اصفهان برگزار خواهد شد.

مهدی سموعی روز دوشنبه گفت:‌ «امشب (دوشنبه) این برنامه به‌خاطر برخی ناهماهنگی‌ها برگزار نشد، در تلاش هستیم برای جبران، یک شب به اجرای آقای قربانی اضافه شود.»

او در ادامه به همین دلیل از شهروندان اصفهانی عذرخواهی کرد.

این مقام وزارت ارشاد در حالی به «ناهماهنگی‌ها» درباره لغو این کنسرت اشاره کرده است که معاون امور هنری وزارت ارشاد درباره لغو کنسرت آقای قربانی در مهر ماه امسال نیز همین دلیل را آورده بود.

علیرضا قربانی ۲۴ مهر هم اعلام کرده بود که مجوز کنسرتش در شهر اصفهان صادر نشده است.

معاون امور هنری وزارت ارشاد همان روز بدون اشاره به جزئیات، «برخی ناهماهنگی‌ها» را دلیل لغو کنسرت این خواننده اعلام کرده بود. اما منابع خبری دلیل این اتفاق را «حضور نوازندگان زن» اعلام کرده بودند.

معاون استاندار اصفهان در آن زمان گفته بود که مقام‌های محلی با وجود صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد، اجازه برگزاری کنسرت آقای قربانی را ندادند.

ستاد «امر به معروف» اصفهان در بیانیه‌ای در صبح دوشنبه با انتقاد از تلاش برای برگزاری کنسرت جدید علیرضا قربانی گفت که «با توجه‌ به نظر علمای اصفهان و احتمال مفسده با نوازنده زن»، این کنسرت «بدون نوازنده زن» برگزار شود.

در بخش دیگری از بیانیه این ستاد ضمن انتقاد از «اصرار بی‌جای وزارت ارشاد» که به گفته این ستاد موجب «حاشیه‌سازی‌هایی» شده، آمده است: «تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز از سوی فرمانداری و شورای تأمین مجوزی برای این کار صادر نشده است.»

در واکنش به این بیانیه و احتمال لغو دوباره کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، خبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی انتقادی تأکید کرده بود که مرجع صدور مجوز کنسرت، وزارت ارشاد است و از «اعمال سلیقه» در این باره انتقاد کرده است.

پیش از این، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی هم به‌صراحت از ممنوعیت برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهر مشهد، حتی با وجود صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد خبر داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy