Tuesday, Mar 12, 2024

صفحه نخست » مدیرعامل تحریم شده مترو برگشت و دبیر کارگروه حجاب و عفاف را برکنار کرد

metro.jpgایندیپندنت فارسی - در ادامه حاشیه‌های مربوط به مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، برخی رسانه‌های داخلی از جمله کانال شهر ما خبر دادند که او پس از سه روز «قهر»، سه‌شنبه ۲۲ اسفند به محل کارش بازگشت و در نخستین اقدام، دبیر کارگروه حجاب و عفاف مترو را برکنار کرد.

کانال شهر ما با ادعای «حل موقتی مشکل»، نوشت: «شایعات حاکی از بگومگوی درستی با زاکانی و اعتراض متقابل شهردار انقلابی به این مدیر نه‌چندان انقلابی است.»

بر مبنای گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و معاون او به صحن علنی شورای شهر دعوت شده بودند تا درباره خرابی‌های مکرر قطارهای مترو تهران توضیح بدهند اما مسعود درستی در این جلسه حاضر نشد و مجید رستمی، قائم‌مقام او به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، نیز در پاسخ به نمایندگانی که به غیبت مسعود درستی انتقاد داشتند، گفت که او «از سخنان اعضای شورای شهر ناراحت شده و استعفا کرده است».

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، نیز در واکنش به سخنان رئیس شورای شهر ادعا کرد که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در «مرخصی ساعتی» است و روزهای قبل در محل کارش بوده است. او همچنین خبر داد که با استعفای مدیرعامل مترو موافقت نخواهد شد.

دولت کانادا روز هشتم مارس (۱۸ اسفند) به مناسبت روز جهانی زن، نام مدیرعامل مترو تهران را هم به دلیل «نقض حقوق بشر»، در فهرست تحریم‌هایش قرار داد. پس از آن خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مسعود درستی قصد دارد استعفا کند.

سایت دیده‌بان ایران روز یکشنبه ۲۰ اسفند در گزارشی نوشت دولت کانادا درست زمانی مسعود درستی را تحریم کرد که خانواده‌اش در پی مهاجرت به این کشور بودند و حالا «تیر او و خانواده‌اش به سنگ خورده است». در این گزارش آمده که مدیرعامل مترو از سوی خانواده‌اش «تحت فشار قرار دارد، در محل کارش حاضر نشده و در میان برخی مدیران شهرداری از رفتن سخن گفته است».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

سایت دیده‌بان ایران ضمن اشاره به «حاشیه‌ها، خرابی‌های مکرر، کمبود قطعات و موضوع لاینحل حجاب‌بان‌ها» از مسعود درستی اتهام‌زدایی کرد و مدعی شد که «مدیران شهرداری هم اقدام‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، را قبول ندارند». در این گزارش ادعا شد که مدیرعامل مترو «در یک جمع خصوصی، تهدیدها و شرایط خاص سال گذشته در مترو را تشریح کرده است». نویسنده گزارش به نقل از «اطرافیان» مسعود درستی نوشت: «او چوب شرایطی را می‌خورد که شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر به وجود آورده‌اند.»

دیده‌بان ایران به نقل از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نوشته بود که او قصد دارد در «این ایستگاه» از قطار مدیریت مترو پیاده شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy