Wednesday, Mar 13, 2024

صفحه نخست » ترور یک عضو "مهم" حماس در جنوب لبنان

terror.jpgرادیو فردا - ارتش اسرائیل تأیید کرد در حمله پهپادی به جنوب لبنان یک عضو «مهم» گروه افراطی حماس به نام هادی مصطفی را از پا درآورده است.

این حمله که روز چهارشنبه ۲۳ اسفند در شهر صور به یک خودرو انجام شد، به مرگ این عضو حماس که در شهرک فلسطینی رشیدیه سکونت داشت، انجامید.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع حماس نوشت که او عضو ارشد این گروه نبوده است. اما تلویزیون الاقصی وابسته به حماس او را مسئول یکی از شاخه‌های نظامی آن معرفی کرد.

ارتش اسرائیل که هادی مصطفی را عضو مهم حماس دانسته است، می‌گوید او مسئول حمله به اهداف اسرائیلی و یهودی در نقاط مختلف جهان بوده است.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

دو منبع امنیتی نیز به رویترز گفتند یک مرد اهل سوریه نیز که با موتورسیکلت در حال عبور بود، در این حمله اسرائیل کشته شده است.

گروه حماس که روز ۱۵ مهر در یورش به جنوب اسرائیل حدود ۱۲۰۰ تن را کشت و بیش از ۲۴۰ تن را گروگان گرفت، در لبنان نیز حضور سیاسی و نظامی دارد که بیشتر به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی ربط دارد؛ جایی که آنها از چند دهه پیش سکونت دارند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی نوشت دو فلسطینی که ظن آن می‌رفت اعضای مسلح حماس باشند، روز چهارشنبه بر اثر تیراندازی نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری کشته شدند.

مدیر یک بیمارستان دولتی در جنین در شمال کرانه باختری گفت که این دو مرد پیش از طلوع آفتاب در این مجتمع بیمارستانی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

او گفت تک‌تیراندازهای اسرائیلی آنها را هنگام ورود به بخش اورژانس بیمارستان از پا درآوردند و در جریان تیراندازی اسرائیل، چهار تن دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره این حادثه تأیید کرد که سربازانش «به سمت مظنونان مسلح شناسایی شده در منطقه» تیراندازی کردند و با موفقیت آنها را هدف قرار دادند، اما به تلفات و محل این تیراندازی اشاره نکرد.

در توضیح اسرائیل آمده که این عملیاتی «ضدتروریستی» بود و یک مظنون بازداشت شد و تجهیزات انفجاری که زیر یک جاده جاسازی شده بودند، کشف شد.

همچنین سفیر آلمان در اسرائیل کشته شدن یک مرد آلمانی-اسرائیلی توسط حماس را تأیید کرد.

استفن سیبرت در شبکه ایکس (توئیتر سابق) این گروگان را ایتای چن، ۱۹ ساله، معرفی کرد و گفت او روز ۱۵ مهر در جریان یورش حماس به خاک اسرائیل کشته شده بود، اما پیکرش ربوده و به داخل نوار غزه برده شده بود.

ارتش اسرائیل مرگ او را که سربازی در شهر نتانیا بود، روز سه‌شنبه اعلام کرد، اما به ملیت دوم او اشاره نکرده بود.

رسانه‌ها می‌گویند که ایتای چن شهروندی آمریکایی نیز داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy