Thursday, Mar 28, 2024

صفحه نخست » تعیین وزراء را بدون استثناء با آقا چک و هماهنگ می کردم

رادیو بین المللی فرانسه - به گزارش ایلنا، حسن روحانی در بهمن ماه گذشته در دیدار با اعضای تحریریه روزنامۀ اعتماد به سئوالات آنان در بارۀ مهمترین وقایع دو دورۀ ریاست جمهوری‌ خود از جمله جلسه‌ وی با فرماندهان سپاه پاسداران در سال ٩٦ و چگونگی انتخاب وزرای کابینه پاسخ داده است. در این پاسخ‌ها که در سالنامۀ نوروزی "اعتماد" منتشر شده، روحانی تأئید کرده است که فرماندهان سپاه پاسداران از او خواسته بودند که یک سپاهی را به عنوان وزیر دفاع معرفی کند و او بدون استثناء کلیه وزرای دولت را با نظر و تأئید علی خامنه‌ای معرفی کرده است.

روحانی گفته است که پس از اولین انتخابش به عنوان رئیس جمهوری فرماندهان سپاه پاسداران به دیدار او آمدند و موقع خداحافظی قاسم سلیمانی شخصاً و از سوی سایر فرماندهان سپاه درخواست کرد که "وزیر دفاع سپاهی باشد". روحانی گفته است : اگر چه "در دولت یازدهم وزیر [دفاع] از اعضای سپاه بود"، اما، "وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند." به همین خاطر او نظر خامنه‌ای را در اینباره جویا شده بود و در این نظرپرسی رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که از نظر او فرقی نمی‌کند که وزیر دفاع یک ارتشی باشد یا یک سپاهی. از همین رو روحانی تصریح کرده است که از میان سه ارتشی پیشنهادی از جانب وی خامنه‌ای با انتخاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع در دولت دوازدهم موافقت کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حسن روحانی سپس تأکید کرده است که سایر "وزراء مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی" پس از "هماهنگی" یا در واقع با نظر رهبر معرفی یا انتخاب می‌شوند. روحانی همچنین گفته است که در دولت دوازدهم به دلایلی حتا "انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ" یا در اصل از سوی وی انتخاب شد. روحانی در پایان افزوده است که او در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم "تمام وزرای دولت را بدون استثناء با رهبری چک" کرده است و در هر دو دولت، رهبر جمهوری اسلامی موافقت خود را با انتصاب محمدجواد ظریف به وزارت أمور خارجه اعلام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy