Thursday, Apr 18, 2024

صفحه نخست » سخنی با آقای نتانیاهو، بابک صفاری

BB.jpgاین متن را برای آقای نتانیاهو می‌نویسم، چون ایشان را در شرایط بهتری از درک و پردازش واقعی از اوضاع جاری برخوردار می‌بینم.

بدون شک اگر چنین وضعیتی را برای مقامات حکومت ایران نیز ممکن می‌دانستم، این متن، البته به شکل دیگری در انذار از فروغلتیدن در گرداب هلاک جنگ را خطاب به آنان می‌نوشتم.

سخنم هر چند هشدار گونه است اما طولانی نیست.

تقریبا شکی وجود ندارد که سیستم‌های دفاعی و حتی تهاجمی اسرائیل بر اساس نقطه زنی هوشمند و بازدارندگی با ابهام در مسلح بودن به سلاح اتمی استوار است.

از دام‌جنگ غزه که بگذریم، که قتل و کشتار بیگناهان آن بهر بهانه و تشبثی محکوم است، تجهیزات تهاجمی و دفاعی اسرائیل بر اساس هدف گیری هوشمند طراحی ‌و ساماندهی شده‌اند.

اسرائیل برای حمله هوشمند به مراکز نظامی ایران، متکی به هواپیماهای رادار گریز اف ۳۵ و احتمالا انواعی قدیمی تر از دیگر جنگنده هاست. جدای محدودیت برد پروازی، حتی اگر این جنگنده‌ها به تانکر حمل سوخت اضافی مجهز شوند و تانکرهای سوخت رسان هوایی هم به کمک این جنگنده‌ها برای حمله مستقیم به ایران بکار گرفته شوند، از یک فرصت طلایی مهم که این حمله در اختیار روسیه و‌چین قرار میدهد نباید غافل شد.


(چنین حمله‌ احتمالی دارای ابهامات و‌خطرات بالقوه بمراتب بیشتر از یک مورد است اما توجه این مقال بطور مشخص بر موردی است که در ادامه به آن پرداخته شده)


روسیه در اوکراین و چین در دریای فیلیپین و تایوان بطور مستقیم با آمریکا سرشاخ هستند. دستکم اگر نه همه اما کارشناسان نظامی می‌دانند که توسل به سلاح اتمی ‌یایان زمان برای هدف ‌وهدف گیرنده است و کسی جرات ورود به این مرحله را دست کم در اوضاع کنونی ندارد. بنابراین تمام شاخ و شانه کشیدنها در نهایت به توانمندی سلاح‌های فوق مدرن و پیشرفته برمی‌گردد، که نقش بازدارنده و کنترل کننده را بنفع دارنده ایفا میکنند.

اکنون بغیر از خود آمریکا که با داشتن بمب افکن‌های فوق پیشرفته و موشکهای هایپرسونیک که از خاک امریکا قادر به ورود به عرصه درگیری هستند، جنگنده‌های اف ۳۵ برای متحدان آمریکا از جمله اسرائیل، نقشی کلیدی را بازی می‌کنند.

می‌توان اطمینان داشت، که اکنون و در این رویایی بین جمهوری اسلامی و اسراییل، چین و روسیه تمام قدرت و توان خویش را برای حداکثر استفاده از این فرصت طلایی ازدست نخواهند داد، تا برای از بین بردن این برتری هوایی جت‌های اف ۳۵ پنهانی وارد این منازعه با آمریکا شوند و ‌ با تجهیز محرمانه جمهوری اسلامی، حتی به صورت موقت، به اخرین سیستم‌های دفاعی جهت سرنگون کردن جت‌های فوق پیشرفته اف ۳۵ این برتری آمریکا را به چالش بکشند و یا حداقل ضعفهای دفاع هوایی خود را ارزیابی و رفع کنند.

یادآوری سرنگونی پهپاد گران قیمت گلوبال هاوک با سیستم دفاع ضد هوایی (باور) انهم در نزدیکی یک هواپیمای حامل نظامیان آمریکا که در محدوده خطر همین پهپاد پرواز می‌کرد، باید این زنگ خطر را به صدا درآورده باشد که روسیه و چین تا آخرین سرباز ایرانی با آمریکا خواهند جنگید و وقتی که بدانیم تصور جنگ مستقیم بین آمریکا و روسیه و چین به این سادگیها ممکن نیست، بنابراین چه طعمه‌ای بهتر از اسرائیل ‌ و ایران می‌تواند در دسترس باشد.

این مقال بی شک باید با محکوم کردن حمله تروریستی هفتم اکتبر به خاک اسرائیل و کشتار مردم بیگناه و ابراز امیدواری برای یک راه حل مسالمت آمیز جهت سامان یافتن رنج مردم فلسطین به عنوان ریشه و استخوان لای زخم این بحران به پایان برسد.

بابک صفاری



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy