Sunday, Apr 28, 2024

صفحه نخست » سال ۵۷ چه اتفاقی افتاد؟ جواب اش را در جوگیر شدن اجتماعی طرفداران تروریست ها در امریکا ببینید!؛ ف. م. سخن

IMG_1960.pngجوگیر شدن اجتماعی یک پدیده جامعه شناسانه است. اگر اشتباه نکنم در کتاب «زمینه جامعه شناسی» امیر حسین آریان پور در باره ی این پدیده خواندم که در یکی از شهرهای امریکا، از یک ایستگاه رادیویی، هشداری به شوخی پخش شد که موجودات فضایی به زمین حمله کرده اند. بعد از این هشدار مردم دچار وحشت عمومی شدند و آن شهر به هم ریخت و خسارت های زیادی به بار آمد.

در موضوع انقلاب نکبت بار سال ۵۷، ما شاهد همین جوگیری اجتماعی بودیم. این جوگیری از سال ۵۶ آغاز شد و در عرض یک سال به اوج خود رسید. این سوای تعدادی اندک از کسانی بود که واقعا و آگاهانه خواهان وقوع انقلاب در ایران بودند. زندانیان سیاسی آن دوران اصلا این جوگیری را باور نمی کردند و تا زمانی که گروهی از سران سازمان های سیاسی آزاد نشدند وقوع انقلاب را به ذهن خود راه نمی دادند. علت تن دادن به رهبری خمینی و آخوندها هم همین عدم باور بود و این که حالا که مردم دنبال این آدم راه افتاده اند ما هم دنبال او راه بیفتیم و از او هواداری کنیم شاید انقلاب به نتیجه برسد.

کسانی که در جامعه ی آن روز جوگیر نشدند تعدادشان بسیار اندک بود و ابدا حرف شان مسموع نبود.

ما شاهد این جوگیری اجتماعی در سال ۱۳۸۸ هم بودیم زمانی که آدم هایی که هرگز در جمهوری اسلامی رای نداده بودند خودکار به دست برای رای دادن به «نخست وزیر محبوب امام» برای بازگشت به «دوران طلایی» او در مقابل حوزه های رای گیری تا پاسی از شب صف کشیدند و حرف هیچکس را در باره ی این که این آقا چه کاره بوده و چه سابقه ای داشته و دوران طلایی مدّ نظر او چه دوران وحشتناکی بوده گوش نمی دادند. در راس جوگیر شده ها هم جوانان بودند که مطلقا به هیچ استدلالی توجه نمی کردند.

امروز شاهد تظاهرات طرفداران تروریست های حماس و فلسطین در امریکا هستیم. این تروریست ها تازه سابقه ی «درخشان آدمکشی و آدمخواری شان» را هم نشان داده اند یعنی مثل سال ۵۷ نبوده که اکثریت جوانان آن روزگار از طبع پلید آخوندها بی خبر باشند. در کشوری هم زندگی می کنند که دمکراسی بر آن حاکم است. کسانی که از ما پنجاه و هفتی ها سوال می کنند که در سال انقلاب، مگر نان تان نبود، آب تان نبود، آزادی اجتماعی تان نبود که انقلاب کردید و نظام شاهنشاهی را به نظام آخوندی بخشیدید به جوان های امریکایی نگاه کنند و همین سوال را از آن ها بکنند که در امریکای امروز تان و در بهترین دانشگاه های آن که بهترین دانشگاه های دنیاست مگر نان تان نیست، آب تان نیست که «انترناسیونال» بازی می کنید و از یک مشت تروریست وحشی و آدمخوار حمایت می کنید و کشورتان را به آشوب می کشید؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy