Sunday, May 5, 2024

صفحه نخست » کودکی که پول اندکش را به یک نیازمند داد، اما مرد نیازمند تاجر یک ثروتمند از آب درآمد

indep.jpgایندیپندنت فارسی - کلوین الیس جونیور، کودک ۹ ساله اهل لوئیزیانا مردی را که فکر می‌کرد بی‌خانمان است جلوی یک قهوه‌فروشی دید و با وجود این که تنها یک دلار داشت، اسکناس یک دلاری را به آن مرد داد اما ماجرا جور دیگری ادامه پیدا کرد.

صبح آن روز، مت باسبیک، تاجر ۴۲ ساله که یکی از شرکای فروشگاه‌های لوازم ورزشی «باک‌فدر» با ارزش صدها میلیون دلار است، با آژیر آتش‌نشانی از خواب بیدار شد و با عجله، با لباس‌های به‌هم ریخته از آپارتمان بیرون دوید اما آتشی در کار نبود. باسبیک تصمیم گرفت که با همان وضع یک قهوه بخرد.

او به تلویزیون سی‌بی‌اس گفت: «به یاد آوردم که دعای صبحم را نکرده‌ام پس یک گوشه ایستادم، چشمانم را بستم و دعا خواندم.»

وقتی باسبیک چشمانش را باز کرد، یک اسکناس یک دلاری در دست یک کودک دید که به سمتش دراز شده است. کودک گفت: «اگر بی‌خانمان هستی و نیاز داری این را بگیر.»

باسبیک که به گفته خودش برای اولین بار بعد از مدتها، به انسانیت امیدوار شده بود، کلوین را با هماهنگی پدرش به مغازه برد و با هم صبحانه خوردند. بعد از آن، به‌عنوان جایزه برای این سخاوتمندی، باسبیک به کلوین اجازه داد که هر چه دوست دارد از مغازه‌اش بردارد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

وقتی خبرنگار سی‌بی‌اس از کلوین پرسید که انتظار داشت در مقابل یک دلارش چه دریافت کند، کلوین گفت: «شادی».

کلوین آن یک دلار را به‌عنوان جایزه برای نمره‌های خوبش دریافت کرده بود و این تنها پولی بود که داشت.

باسبیک می‌گوید با به اشتراک گذاشتن این ماجرا امیدوار است که انسان‌های بیشتری از کلوین یادگرفته و بدون چشمداشت، فقط برای خوشحال کردن دیگران، به یکدیگر کمک کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy