Monday, May 6, 2024

صفحه نخست » اعدام قریب الوقوع خسرو بشارت، زندانی عقیدتی

6-1.jpgآرش صادقی - آقای خسرو بشارت، زندانی عقیدتی محکوم به اعدام که در سلول انفرادی قزلحصار میباشد،امروز آخرین ملاقات خود را با خانواده داشته و احتمالا تا ساعاتی دیگر در سکوت اعدام خواهد شد. وی و ۶ همپرونده ای او در دادگاهی ۲دقیقه ای در شعبه ۲۸ بدون داشتن حق وکیل محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

پرونده این افراد بخاطر نبود ادله در شعبه ۴۱ دیوان نقض شده بود. اما شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مجددا این افراد به اعدام محکوم میکند. نکته قابل توجه در این پرونده این است که انور خضری، کامران شیخه، قاسم آبسته و خسرو بشارت با احضار دادستانی با پای خود به دادستانی مراجعه کردند.

از میان احکام اعدام قاسم آبسته،ایوب کریمی،داوود عبداللهی، فرهاد سلیمی،انور خضری به ترتیب در روزهای چهاردهم آبان،هشتم آذرماه،دوازدهم دی ماه،سوم بهمن ماه سال گذشته و دوازدهم اردیبهشت ماه امسال در زندان قزلحصار اجرا شده است.

قسمتهایی از نامه سراسر درده مادر خسرو بشارت خطاب به جاوید رحمان،پنج سال پیش :

«......ده سال پای تلفن نشستن و تنها نصیبم از پاره تنم، فقط شنیدن صدایش باشد و به مرور زمان دیگر فراموش کنم‌ که چهره فرزندم چه شکلی بود. به سبب دوری راه و تبعید پسرم به زندان رجایی شهر، در این ده سال کمتر توانسته‌ام به ملاقات فرزندم بروم و هر بار هم که رفته‌ام با ذوق و شوق بسیار و غرق در سرور برای دیدن و استشمام بوی پسرم به ملاقات رفته‌ام و بعد از پایان ملاقات کوتاه بیست دقیقه‌ای با چشمانی گریان و پر سوز و گداز به خانه برگشته‌ام!

آرزو می‌کردم ای کاش این لحظات‌ کوتاه ملاقات هرگز به پایان نمی‌رسید و همیشه در کنار پسرم باشم و برای یک‌ لحظه چشم از او بر ندارم. دیگر حتی نمی‌دانم شادی چه رنگی دارد و می‌توان به یک زندگی بدون درد و رنج‌ و غم و غصه و انتظار امیدی داشت.

ده سال آزگار را با امید و انتظار سپری کردم، امیدی که تاکنون محقق نشده و انگار نمی‌خواهد بشود تا استبداد و ظلم و قانون‌شکنی هست روی خوش زندگی را نمی‌توان به خود دید.

آقای جاوید رحمان! فرزند من تنها ۲۳ سال سن داشت که در سال ۱۳۸۸ وی را دستگیر کردند و اکنون ۳۴ سال سن دارد. بهترین دوران جوانی خود را در بازداشتگاه و زندان سپری نموده بدون آنکه جرم و گناهی مرتکب شده باشد. کاملا شکسته و پیر و فرتوت شده‌ام و واژه خنده و شادی و سرور دیگر برایم معنایی ندارد.

در سال ۹۶ که حکم اعدام پسرم توسط شعبه ۴۱ دیوان نقض خورد با خود گفتم دیگر انتظار به پایان رسید و امید بازگشت پسرم زیاد است اما طولی نکشید که شیرینی نقض حکم‌ اعدام پسرم و حتی تبرئه کامل او توسط شعبه دو دادسرای مهاباد از تمام اتهامات وارده را با صدور مجدد حکم اعدام‌ او توسط ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را به کامم تلخ کردند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy