Monday, May 6, 2024

صفحه نخست » هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا

momeni.jpgتا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید

به گزارش اقتصاد صد، فرشاد مومنی، اقتصاددان و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در نشست بررسی کتاب «تسخیر دولت» بیان کرد: باید یاد بگیریم از برخوردهای صفر و یکی در مواجهه با اندیشه‌ها پرهیز کنیم.

چقدر قبیح و چقدر سقوط اندیشه‌ای در جمهوری اسلامی محسوب می شود که شهید مطهری در یکی از سخنرانی های خود قسم جلاله می خورد و می گوید اگر جمهوری اسلامی تاسیس بشود تلاش می کنم تا برای معرفی مارکسیست در دانشکده الهیات یک استاد بسیار باورمند و باکیفیت بیاورم.

ببینید از آنجا به کجاها سقوط کرده ایم و دامنه حذف و سانسور کردن اندیشه ها به کجا رسیده است. به جایی رسیده‌ایم که حتی اندیشه‌های شریعتی هم توسط برخی تحمل نمی‌شود و کتاب مطهری را به جای نقد کردن خمیر می‌کنند، و این کارها را به نام دین انجام می‌دهند.

او همچنین تاکید کرد: با تکیه بر کتاب تسخیر دولت سه نشانه اصلی وجود دارد که حاکی از پدیده تسخیر دولت است که این سه نشانه عبارت است از تسلط پول و سرمایه بر سیاست‌گذاری‌ها، عدم تغییر سیاست‌ها با تغییر دولت‌ها و افراد، و عدم توجه به مسائل واقعی جامعه.

در ایران سالم‌ترین و باشرافت‌ترین افراد متهم به نفوذ می‌شوند! نفوذی کسانی‌اند که فقر و فلاکت و وابستگی را افزایش می‌دهند.

این اقتصادددان خطاب به روسای قوا گفت: تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy